Auteur Topic: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel  (gelezen 216100 keer)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #240 Gepost op: za, 07 okt 2006, 22:37:23 »
Way around the box.

Maar optie drie komt wel in de buurt van een echte [alt-148]ko-polo: zagen we ook gelijk 2 cylinders van een bigblok, en schijten we zelf een nokkenas inelkaar :)

M'n ABD 1.4'tje is overigens WEL voorzien van een vlees in de buurt van het oliefilter: boren, tappen en klaar..

Maar goed: ABD is niet echt geschikt meer om 'op-te-laden' :)

Voordeel van gaatje boren: Stel ik zou ooit toch ombouwen naar 1.3 PY met diesel binnenwerk: dat past dan alsnog. :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #241 Gepost op: zo, 08 okt 2006, 12:21:44 »


is dit misschien een optie?
ik zat met hetzelfde probleem met de 1.6i16v motor die had ook ma 2bout gaten en dus zit er een staal plaatje tussen gebout..
die buisjes die eraan gelast zijn moet je eraf denken die waren bij mij om ruimte te maken tussen glader en uitlaatspruitstuk..
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #242 Gepost op: zo, 08 okt 2006, 13:04:53 »
Has crossed my mind.

Komt de motorsteun daardoor echter niet teveel naar voren?( en gaat de motor daardoor te ver naar achteren gedraait in de auto).

zie fotoke:


Moet nog even zien hoe dik / dun zo'n plaat kan zijn (ofwel dun genoeg om ruimte te hebben er moeren erachterop lassen, of dik genoeg er draad in te kunnen tappen).
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #243 Gepost op: zo, 08 okt 2006, 13:22:31 »
Kan je geen draadeind aan die adapterplaat lassen?  -dunno-
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #244 Gepost op: zo, 08 okt 2006, 13:23:11 »
zo heb ik het en dan zitten de bovenste2 bouten in het blok en de onderste 2 ook en die onderste2 in de ladersteun zitten in die plaat getapt.. blokje hangt nog mooi recht in de motorruimte in tegenstelling tot waaneer je die buisjes gebruikt..(ma dat was tijdelijk voor de uitlaat)
 zou zo effe niet weten hoe dik ik de plaat ook alweer had -dunno-
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #245 Gepost op: zo, 08 okt 2006, 13:28:50 »
zou zo effe niet weten hoe dik ik de plaat ook alweer had -dunno-

"Dat zoeken we uit" moet je lezen als: Dat laat ik Marcel86c (my own personal McGyver) wel bepalen :)

Ik heb al wel gekeken naar de G-lader steun zelf, om daar nog wat af te frezen, maar ( voor zover ik daar kijk op heb ) wordt t lastig dat ding netjes strak in te spannen voor onder de frees.



Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #246 Gepost op: wo, 18 okt 2006, 23:20:40 »
Nog eens gebrain-stormed.

G-lader gaat wel passen,.. maar waar gaan we heen met de intercooler? En nog erger: HOE ga ik met de drukbuis naar de inlaat?

Marcel denkt dat er over de langsdrager aan de passagierskant wel voldoende ruimte over blijft.. (distributiekant)

Ik denk van niet, en in combinatie met de G-lader aan 1 kant, dat de uitstroom van de intercooler daarmee waarschijnlijk juist aan de andere kant uit komt: Dus aan de bakzijde langs het blok naar achteren.

Andere optie?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #247 Gepost op: wo, 18 okt 2006, 23:21:43 »
Andere optie: Via de bypass?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #248 Gepost op: wo, 18 okt 2006, 23:30:31 »
Sick mind:

Problemen:

- uitlaat steuntje zit in de weg: buis moet precies door deze steun heen.
- kilometertellerkabel zit ineens ook ENORM in de weg.


Maar verder is er ruimte zat!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #249 Gepost op: wo, 18 okt 2006, 23:47:29 »
Is een optie idd.

En een G40 gasklephuis op het inlaatspruitstuk fabrieken, zonder gasklep (die heeft een diesel niet toch?), maar met bypassklep?

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #250 Gepost op: wo, 18 okt 2006, 23:49:41 »
en meer de hoogte in is dat geen optie, maak je gewoon een bobbel op je motorkap.

Martin
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #251 Gepost op: wo, 18 okt 2006, 23:56:25 »
De hoogte in, is geen optie:

zie hier een fotoke van 'over' de motor:

Geen plaats. En een bobbel in de motorkap is geen optie.

Je komt de pomp (die op het inlaatspruitstuk vast zit) niet zomaar voorbij: achterlangs, wellicht,.. als ruitensproeier en koelwater tankje weg zijn, en het schutbord naar achteren verzet/verbogen.. dan is er ruimte te creeeren..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #252 Gepost op: do, 19 okt 2006, 09:37:17 »
en een radiateur met ingebouwd resevior dan?
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #253 Gepost op: do, 19 okt 2006, 11:24:50 »
en een radiateur met ingebouwd resevior dan?

Radiateur met ingebouwd reservoir gaat met een G-lader niet passen.

Daarbij wil ik m'n schutbord ook liever niet gaan verbouwen..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #254 Gepost op: vr, 20 okt 2006, 14:01:08 »


Alleen maar even om te laten zien, dat men toen ook ruimte te kort kwam :)

Wat ziet u?

Een achteroverliggend bigblock, waar 2 cilinders vanaf gezaagd zijn.
De G40 lader (type '2f'?) hangt achterop het blok.

De slangen zorgden (volgens het bijschrift) dus voor het wel of geen druk leveren.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken