Update:
brrrr: winter.
Dikke plantenoliesoep zorgt ervoor dat ie niet wil aanslaan..
Nee, dat is t niet: afgelopen zaterdag pakte de boel weer lucht terwijl de tank nog half-vol zat, (scherpe, lange bocht, hoge snelheid), en toen heb ik m nog vol met diesel gegooit..
Lege accu zorgt ervoor dat ie niet wil aanslaan..
Nee, dat is t niet: na volledig leeg starten van de accu slaat ie niet weer aan. Een nacht aan de nieuw aangeschafte CTEK lader en hij was weer vol: Wederom geen sjoege.
Wat dan?
Verfbrander d'r bij en de boel hier en daar verwarmen: pomp, brandstofleidingen, etc..
Doorstarten levert alleen rook (condens) op van de ontdooiende massakabels..
hmmm,.
Met startpilot: no go: motor komt ook met een volle accu amper rond..
hmmm,...2
2f ervoor, startkabels erop, ff laten staan bij laden, baksteen (ja, letterlijk) op het gaspedaal van de 2f, en starten maar: Vr vr vro vroem! rakketakketakketakke! Ah, leven.
ff laten pruttelen... en de kachel op warm om de voorruit te ontdooien.. Hey: schuifje zit vast.. Ah: kap staat toch open, ik draai t kraantje wel even met de hand open.. Hmm. ook vast.
Waterslang: Keihard
alle andere slangen: Keihard.
Ergo: Koelvloeistof met antivries: toch wel handig.
Complete blok, slangen, alles: Helemaal dicht gevroren!
Best fijn zo'n HighTorque tandriem!,.
Per direct dus laten ontdooien met verfbrander op slangen, radiateur etc,. en het kraanwater eraf, en high-performance ELF koelvloeistof erin (van het tankstation
)
Next: monday: APK