De slangen lopen nu met een klein bochtje onder de G-lader langs, kruisen elkaar een paar keer, en raken (als het goed is) de G-lader ->>- Intercooler slang niet.
De oprit thuis loopt iets af, en een paar uur ( ja, paar
uur ja, en dat zonder koffie) loopt je hoofd dan redelijk vol met bloed. Head-rush! Het zit er echter nu ( naar het blijkt lek dicht ) op, een litertje olie extra d'r in gegooit en een testritje gemaakt: Stijgt netjes naar 80 graden en blijft daar strak op hangen. Snelweg op, 120 cruizen in 5: no problemo: 90, 95 graden.. 120, terug naar 4: laad-druk op 0,6 bar, oliedruk strak op 3 bar,. en na een minuutje of wat zo vol houden kruipt de meter nipt over de 100 graden: 105.. max! Ook al zegt m'n hoofd nog steeds boem, de olie wordt echt niet meer te warm. ( testritje wel zonder grill, dus koeling redelijk optimaal. Even een stop bij het tankstation, komt direct de KLPD naast me staan ( terwijl ik met m'n hand door de grill-loze-grill even aan de oliekoeler voel hoe warm deze is ).. gelukkig; gewoon even tanken en ze hadden niet eens door dat er géén frituur in het tankstation zit, maar naast ze stond
)
Maar goed: als de olie eenmaal op 100 graden zit, dan zijn enkele kilometer 80 cruizen voldoende om de boel weer rond de 80 graden te krijgen.. Heel heel fijn. óók omdat de oliedruk nu rond de 3 bar ( op toeren ) blijft, en bij stationair niet onder de 1 bar duikt, maar nipt er boven. Lagerschaaltjes/oliepomp zijn nog wel een keer aan de beurt, maar de eerste slag is alvast geslagen! Cool Baby Cool!