hoe moet de spruitstuk verwarming zijn geschakeld? bij een mh net als bij een HB?
ik heb m op hetzelfde draadje aangesloten en das eigenlijk de enige stroomverbruiker die ik extra heb aangesloten...
verder heb ik alleen de motorkabelboom van slechte contacten ontdaan en de zekeringkast schoongemaakt en contactjes opgeschuurd...
dash doet het ieg sinds kort ook weer volledig.. maar dat daar nu rare dingen door geschakeld worden....
draden naar contact worden flink warm, je kan ze nog wel beetpakken, maar liever niet..
toch maar eens helemaal langslopen na de vakantie..
Spruitstukvoorverwarming moet je niet rechtstreeks aansluiten op draad die de stationair-afslagklep (sigaar) van de carburateur schakelt.
Dit moet via een relais die de spruitstukverwarming rechtstreeks naar de +pool van de accu schakelt. (2,5 qmm draad)
Zal dus idd wel flink wat stroom trekken.
Tussen de bekrachtigingskant van het relais en bovengenoemde draad hoort nog een thermoschakelaar die de inlaatverwarming in- of uit schakelt.
Dezelfde thermoschakelaar schakelt ook de elektrische choke-verwarming.
Schematisch:
Stromlaufplan 40-kW-Vergasermotor
ab 8/83
A - Batterie
B - Anlasser
C - Drehstrom-Lichtmaschine
C 1 - Spannungsregler
D - Zünd/Anlaß-Schalter
E 1 - Lichtschalter
E 3 - Warnblinkschalter
E 19 - Schalter für Parklicht
F 35 - Thermoschalter für Ansaugrohr-Beheizung
H 1 - Signalhorn
J 81 - Relais für Ansaugrohr-Beheizung
J 114 - Steuergerät für Öldruckkontrolle
K 1 - Kombi-Instrument (Klemme 14/14)
K 2 - Kontrollampe für Generator
N - Zündspule
N 1 - Vergaser-Startautomatik
N 3 - Leerlauf-Abschaltventil
N 6 - Zündspulen-Vorwiderstandsleitung
N 51 - Heizwiderstand der Ansaugrohr-Beheizung
O - Zündverteiler
P - Zündkerzenstecker
Q - Zündkerzen
S 9, 10, 12, 13 - Sicherungen im Sicherungskasten
T 1 - Steckverbindung im Motorraum Mitte
T 1a, 2 - Steckverbindungen im Motorraum, beim Vergaser
T 20/, 20a - Steckverbindungen am Sicherungskasten
1 - Masseband der Batterie über Aufbau zum Getriebe
2 - Masseband am Motor zum Aufbau
15 - Massepunkt im Isolierschlauch des Leitungsstranges
Motorraum links
16 - Massepunkt im Isolierschlauch des Leitungsstranges
Motorraum rechts
17 - Masseverbindung im Leitungsstrang Armaturenbrett
18 - Masseverbindung im Leitungsstrang Kombi-Instrument