Poll

60/40 of 80/60

60/40
80/60
anders?

Auteur Topic: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe  (gelezen 165680 keer)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #210 Gepost op: vr, 29 okt 2010, 11:49:46 »
Het puntje corrosiebescherming  -thumbsup- De rest is kolder, de schokbreker moet opgesloten worden door de moer/dop en niet door olie.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #211 Gepost op: vr, 29 okt 2010, 11:52:49 »
dat vind ik dus weer kolder maar goed. jij doet een druppeltje ik doe er meer in zodat de demper vast zit in de olie en daarna met de moer -klus- zo doet een ieder het dus anders -nana-
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #212 Gepost op: vr, 29 okt 2010, 11:54:48 »
bescherming tegen roest van binnenuit (lucht = vochtig = roest, olie beschermt daartegen), en het sluit de demper nog meer op (geen trillingen mogelijk omdat er geen loze ruimte meer tussen patroon en veerpoot (daar zit dan dus olie)

kijk zo kan het ook kwa antwoorden -thumbsup-
niet noodzakelijk maar wel aan te raden... Kan beter teveel olie in die poot zitten dan te weinig..
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #213 Gepost op: vr, 29 okt 2010, 12:48:51 »
@ Richard;

De olie zit niet opgesloten, het kan er immers boven weer uit. Alleen bij een originele demper (open patroon) blijft de olie in de poot, bij een vervangingspatroon kan de olie er bij de dop/moer weer uit.  Dan werkt de olie ook niet als een 'trillingsdemper'. Ik hoef alleen bij de APK niet met remmenreiniger/doekjes en een tuinslang in de weer, om te voorkomen dat een keurmeester mijn auto afkeurt op een ogenschijnlijk lekke demper.

Het maakt mij niet uit hoe iemand het doet, ieder zijn eigen voorkeur.  -thumbsup- Als je je er maar prettig bij voelt, het kan immers ook weinig kwaad om de voorpoot af te toppen met olie.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #214 Gepost op: vr, 29 okt 2010, 12:52:37 »
apk geeen problemen mee gehad en die set zat er net 3uurtjes onder -nana-
olie kan er NIET uit want de dop dicht de bovenkant af{met de juiste dichtringen}, heb het zelfs bij rutger nog zo beter gezet met een afdichting, dus als het goed is komt ook daar geen olie uit!! {enkele minuten op zijn kop gehouden -klus-}
zou niet goed zijn als er olie uitkomt! als je de moer losdraait uiteraard wel..
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #215 Gepost op: vr, 29 okt 2010, 13:23:18 »
olie kan er NIET uit want de dop dicht de bovenkant af{met de juiste dichtringen},
Welke dichtring dan? -dunno-
En dan hoop ik niet dat die dichtring tussen de bovenkant schokker en onderkant veerpootdop zit:
heb je kans dat de schokker loskomt in de veerpoot.
IJzer op ijzer graag => veerpootdop direct op schokker om h'm zo te fixeren,
beetje olie is alleen tegen roest en 't zou in theorie de warmte beter afvoeren,
maar dan mot je 't spul wel heel intensief gebruiken (lees: circuit) wil je daar baat bij hebben.
Vandaar dat er door sommige ook wel koelvloeistof gebruikt wordt:
doet warmte nog iets beter geleiden en er zit een anti-roest toevoeging in.

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #216 Gepost op: vr, 29 okt 2010, 14:13:32 »
Deze ring gaat ertussen :)




Polo-loos Audi A4 b5

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #217 Gepost op: vr, 29 okt 2010, 14:46:40 »
Welke dichtring dan? -dunno-

IJzer op ijzer graag => veerpootdop direct op schokker om h'm zo te fixeren,
Vandaar dat er door sommige ook wel koelvloeistof gebruikt wordt:
.


eigen dichtring -klus- zodat als ik hem op zijn kop houd geen olie uitkomt!
rutger heeft de orginele ertussen meen ik.

ijzer op ijzer! ja dan loopt er wel olie uit ja - zo had ik het eerst ook zitten!
koelvloeistof word alleen in de racerij gebruikt da,s hier niet van toepassing denk!
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #218 Gepost op: vr, 29 okt 2010, 17:21:01 »
Daarom niet nokkie-vol met olie, want dan blijft er steeds olie uitkomen:
krijg je steeds de opmerking van de apk-boer dat je schokkers lekken, zoals GG eerder opmerkte.
Had ik bij me classic ook => x aantal jaren later is dat wel over -naughty-

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #219 Gepost op: vr, 29 okt 2010, 20:32:21 »

eigen dichtring -klus- zodat als ik hem op zijn kop houd geen olie uitkomt!
rutger heeft de orginele ertussen meen ik.

ijzer op ijzer! ja dan loopt er wel olie uit ja - zo had ik het eerst ook zitten!
koelvloeistof word alleen in de racerij gebruikt da,s hier niet van toepassing denk!

jup bij mij zijn de originelen er terug in gegaan.
jurrejan wil zo te zien dezelfde gebruiken, maar dat had ik m ook gezegt haha.

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #220 Gepost op: vr, 29 okt 2010, 20:36:09 »
De rechter veerpoot zit weer in elkaar :)
was best easy, meeste tijd zit in het los en vast draaien van de veerspanners -uitlachen-
Polo-loos Audi A4 b5

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #221 Gepost op: vr, 05 nov 2010, 14:00:37 »
Kleine update zonder foto's -gert-

done:
- lagers vervangen (top en wiel)
- Vandaag nieuwe remblokken en schijven binnengekregen
- veerpootbrug is gemonteerd
- veerpoten compleet klaar voor montage

to do:
- remklauwen opschuren en rood spuiten (hoe origineel is dat he? -nana-)
- Nieuwe remmen monteren
- wellemsblokken monteren
- veerpoot monteren
- achterkant verlagen..

tevens klein vraagje: moet ik bij het monteren van de veerpoot me nog aan bepaalde aandraai momenten houden?
Polo-loos Audi A4 b5

Offline polo 1f bodegraven

  • L86C-0156
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.025
  • Geslacht: Man
  • Andy Schonewille
    • www.2rent4you.nl
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #222 Gepost op: vr, 12 nov 2010, 07:10:08 »
kwart slag voor t afbreken :-) nee geintje. K heb geen idee. Maar er is vast iemand die het weet. Maar wanneer komen de foto's
mooi klein licht en wit (zoef zoef)
old skool van buiten/ nieuw van binnen

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #223 Gepost op: vr, 12 nov 2010, 08:37:58 »
heb m de aanhaalmomenten al gegeven inmiddels, combinatie van vraagbaak en haynes, dus die maten heeft ie beiden nu. Volgens mij had ie zelf ook nog een duitse vraagbaak waar hij het in kan opzoeken.

Jammer aleen dattie al verder is dan hij hier laat zien.

tip: pas ffkes je nieuwe remblokken, ivm de maatvoering (immitatie kan nog wel eens afwijken) maar omdat je vorige blokjes meer op de vierkante lijken dan op de halve maantjes.

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Project [ YX-53-KB ] rode 2f Coupe
« Reactie #224 Gepost op: vr, 12 nov 2010, 09:35:29 »
Rutger heeft inderdaad de momenten aan mij gegeven, bedankt!
Ik zal zo snel mogelijk wat foto's hier neer gooien :)
Hoe bedoel je precies dat de remblokjes niet passen? nooit gaan passen als in terugsturen?

Heb een probleem denk ik.. in de linker wielkast vooraan, zat een stukje vierkant tectyl/rubber achtig iets van 5 bij 5 cm ofzo..
Dit is eraf gekomen omdat ik wat oude tectyl aan het afschrapen was voor een laagje nieuw tectyl, hierachter zit echter een stuk van mn chasis ofzo...
Helemaal nog in de grondverf? in ieder geval lijkt het mij niet handig om dit open te laten..
In de rechter wielkast zit dit niet -dunno-
Het is een rond gat wat tevoorschijn komt met daarachter een holle balk.. balk is te zien in de motorruimte..

Ik denk dat ik dat stuk rubber er met lijm weer op vastplak en dan tectyl eroverheen spuit withstupid
Of iemand anders nog verhelderende opmerkingen hierover?
Polo-loos Audi A4 b5