Met alleen de computer verwisselen ben je er niet. Zoals Serge heeft gezegd is het gasklep positie signaal anders, dus gasklephuis, of misschien alleen dat blokje moet ook vervangen worden. Ontsteking is anders, bij NZ (Digijet) is de ontsteking apart van de injectie, mechanisch geregeld, bij 3F (Digifant) door de computer. Dus de ontsteking moet ook verwisselt worden. De bedrading is vanwege deze verschillen ook heel anders, dus die moet ook verwisselt worden.
Zelfs met deze dingen verandert zal er niets tot niet veel verandert zijn aan je motorvermogen. De 3F heeft grotere kanalen in het inlaatspruitstuk en in de cilinderkop. Er zit een veel "scherpere" nokkenas in en de compressie is hoger. Dat is waar het extra vermogen vandaan komt.
Ik verwacht dat Digijet niet veel onderdoet voor Digifant, beide zal je ongeveer evenveel vermogen uit kunnen halen, totdat je behoorlijk ver gaat, en dan is het nog niet gezegd dat Digijet het eerste daar tegenaan zal lopen.
Ik heb ergens online lange tijd geleden een vergelijking gezien van een getuned NZ blokje en een getuned 3F blokje, ze hadden dezelfde kopbewerking gekregen, dezelfde nokkenas en inlaatspruitstuk, alleen de compressie was nog verschillend. De 3F haalde 95pk, en de NZ 90pk.