Na een tijd lang niets interessants gedaan te hebben aan mijn polo komt de APK keuring er weer aan. 1 APK punt waarvan ik wel zeker wist dat het nu gedaan moest worden waren de banden. Omdat ik al enige tijd in bezit ben van Scirocco 16v remblokhouders en klauwen ben ik maar van mijn standaard 13 inch staal overgestapt op iets grotere velgen om die upgrade niet langer in de weg te staan. Gekocht van Bas Oppelaar, en ter plekke gemonteerd:
Volledige grootte:
http://www.steilheck.nl/cpg/displayimage.php?pid=3364&fullsize=1Het zijn dus Sebring velgjes, met 165/50 R15 Nankang NS2 bandjes eromheen. De 5 stalen velgen zijn gedoneerd aan sebastiaan-vw, inclusief de 4 wieldoppen.
Aan bijrijderszijde achter was genoeg ruimte over, maar aan bestuurderszijde kwam ik een paar milimeter tekort, de achteras zal er wel niet helemaal midden onderzitten. Even met een stalen pijp het randje "omgerold" en het past. Het randje was al beschadigd, en moest al eruit geslepen en vervangen worden, dus een beetje buigen en beschadigen was geen punt.
Onder de auto vonden we ook een beetje lekkage aan de tankhals. Ik had zelf al gezien dat de tank op een hoek begint te de-lamineren, dus vervangen wilde ik hem toch. De remleidingen moeten weer eens behandeld worden en mijn tijdelijke uitlaat-ophang techniek verdient geen schoonheidsprijs.
Hoewel mijn middendemper nog gas-dicht is, lijkt het er niet op dat dit lang zo zal blijven, en ik heb nog een mooie liggen, maar de aansluiting naar de kat is er vrij bruut afgehakt op de sloop, dus dat moet er van de oude demper aangelast worden.
Vanavond ga ik een 5e sebring velg ophalen, en die wil ik gebruiken als reservewiel.
De nieuwe tank die ik bij ATP-autoteile ga bestellen, samen met een waslijst aan andere onderdelen, wil ik wat beter beschermen tegen steenslag en andere gevaren, maar wat voor tectiel/unterbodenschutz/ofzo kan ik daar het beste voor gebruiken? Iets dat iets flexibel blijft en hopelijk niet met een beetje benzine eraf gaat, hoewel het niet de bedoeling is benzine over de tank te gieten. Als iemand een suggestie heeft hoor ik het graag.
Het ledje voor de handrem en remvloeistof doet het niet meer, waarschijnlijk heeft de aanpassing die ik heb moeten doen aan de golf1 cabrio tellerfolie losgelaten, maar dit zal een makkelijke reparatie zijn, en dan kan ik direct de toerenteller repareren.
Van de zelf gebouwde verlichting van de ventilatieregeling is het blauwe ledje weer kapotgegaan, dus deze moet weer vervangen worden. Ook word het tijd dat ik een geschakelde + naar de radio trek, mijn nieuwe radio trekt standby nogal veel stroom uit de geschakelde +, die was in de kabelboom niet aanwezig, dus heb ik die verbonden met de continu +, waardoor de accu snel leeg is als ik de radio niet uitplug. Dit is natuurlijk geen permanente oplossing, dus een geschakelde + moet erbij komen.