zooo.
Bougies vervangen
Primaire kabel van bobine naar verdeler vervangen
Starten= beter, maar nog steeds niet goed..
Hmmm. Denken en nog eens denken.
Luchtfilterbraadpan er af gehaald. Starten en met de hand gasgeven ( aan de carb.)
1e constatering
Als ik de chokeklep met de hand half dichtdruk loopt de motor stationair soepeler. Geef ik dan gas terwijl ik de chokeklep loslaat, dan pakt de motor soepel op.
Geef ik gas, zonder dat ik van te voren de chokeklep bedien en ook los heb tijdens het gasgeven, dan 'stikt' de motor er in en slaat hij bijna af.
2e constatering:
Als ik de onderdrukslang (neem ik aan) ,die van onder de braadpan naar de voorkant van de carb. loopt, dichtstop loopt de auto echt veel beter. onbelast, dus al gasgevend op de parkeerplaats
, loopt hij echt zoals het hoort.
Belast, al rijdend, heeft hij toch nog moeite in het middengebied, zeg van 2000-3500 toeren. Ook bij het abrupt gasgeven (ineens pedaal intrappen) houdt hij in, maar trekt daarna toch door.
De vacuumvervroeger (paddo) werkt naar behoren, getest door aan het adertje te zuigen en te controleren of de ontstekingsplaat ook daarwerkelijk beweegt.. Doet ie dus!
Ik begin te vermoeden dat er iets niet in de haak is met mijn carburateur. Nu heb ik zelf een vraagbaak die modellen vanaf '86 behandeld, en daar staat de HK niet in dus!
Heeft iemand tips/tricks of vermoedens over wat er mis kan zijn met de carb en vooral hoe dat op te lossen is? Is de automatische choke kapot? Of moet de auto gewoon eens een keer behoorlijk afgesteld worden en is daarmee de kous af?
Alvast bedankt.