Wat of welke band had je zelf dan in gedachte kwa merk/type dan?
Geen specifieke maat in gedachten, ik wil juist graag weten wat een leuke maat is. 165/50/15 valt sowieso af, want dat vind ik niet mooi staan op deze velgbreedte (7J) en 185/45/15 is enkel in nankang te vinden (voor zover ik tot nu toe heb kunnen vinden dan) en het houd me toch tegen. Ik geef liever een tientje per band extra uit in dat geval.
oja, toyos binnen 10.000km op, ja dat kan zeker. Mijn broer heeft het gehad, sportief rijden en een fatsoenlijk uitgelijnde auto. Weet niet meer welk type het waren, maar een jaartje na montage waren ze te kaal voor de apk in elk geval.
Overigens, er is weer wat gebeurt in de tussentijd!
ofja niet heel veel
Setje motorkaplifters gekocht, dezelfde aanbieding die koeng40 enkele maanden geleden ook gebruik van heeft gemaakt. Zijn van Jamex. Waren rood, maar heb ze opgeschuurt, inmidels in de 3e laag verf, en dat vind ik wel voldoende.
Ik rijd inmiddels al een tijdje rond op een reservewiel, en dat vind ik toch geen prettig gevoel, zeker bij nat weer is dat bandje niet prettig (slipt eerder door enzo)
Binnenkort dus bij RoelG even een setje staaltjes met banden ophalen. Zodat ik weer even 4 gelijke velgen heb. Worden trouwens ook de wintervelgjes straks
Huidige set probeer ik nog te verkopen. Maar ik gun mezelf nu iets meer tijd om die 15"ers goed op te kunnen lappen.
Daarover gesproken: verfafbijt gekocht. Binnenkort als ik ff tijd heb maar eens aan werken.
morgen gaat ik naar richard toe weer, dit keer voor remslangen te vervangen en een setje alu wellemsblokken te monteren. Ik hoop dat t weer dit keer meezit, anders heeft t nog geen zin om daarheen te rijden. Moet toch werken, dus ben iig wel in eindhoven de hele dag.
Remleidingen eronderuit halen, en opnieuw aflakken zal een andere keer moeten, daar is morgen te weinig tijd voor.
Ben vanavond even gaan frutselen met de kabelboom. Ben er inmiddels weer achter gekomen waar de koppeling tussen de korte boom (koplamp en bepaalde sensoren voor de cockpit) en de lange boom zit. Die had ik eerst uit elkaar gehaald (kleine boom kan waarschijnlijk straks gewoon blijven zitten, scheeld weer iets werk)
Verder gekeken hoe het ding nu in elkaar zit. Blijkt dat koppelingen (dus waar de boom zich splitst) niet aan elkaar getaped zitten (zoals ik op mijn werk moet doen) maar met een dun laagje lijm over elkaar heen geplakt. Dat gaat dus nog wel ff werk worden om die boom helemaal uit elkaar te pluizen en opnieuw te tapen. Ik het iig slang voor slang doen, zodat alle connectoren die bij elkaar moeten, bij elkaar blijven.
Binnenkort ff een topic over die boom, vanwege de verschillen tussen 2f en 2, in de overgang tussen de motor en binnenkabelboom. Om dat ff voor elkaar te krijgen.
Wat nog gaat komen: antenne achter de voorruit (voor de radio, heb nu nouwelijks ontvangst meer)
reminder voor de ombouw voor nz:
koelvloeistofschakelaar (onder spruitstuk)
injectierail polo 2 met silencers (2 polige aansluiting)
gaskabelgeleider (golf blijkt anders te zijn.
Ben aan het denken om het in fases te doen
- kopje ffkes reviseren, bewerken en laten vlakken.
- koppakking en kop wisselen, aav nok erin laten, grote beurt en riemen
- abd nok erin
- multipisser ervan maken + afstellen in die opstelling
- golf 3 LMM plaatsen en daarbij weer afstellen(wil eerst zeker weten dat t met de originele setup juist draait)
sorry voor de grote hoeveelheid tekst weer. Als morgen goed weer is, komen er zeker een paar fotos!