Auteur Topic: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!  (gelezen 120217 keer)

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #960 Gepost op: zo, 19 jun 2011, 16:53:29 »
Zou het zelf ook niet doen, maar vind het er wel vet uitzien  :)
Polo-loos Audi A4 b5

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #961 Gepost op: zo, 19 jun 2011, 18:18:56 »
Ik zou het zelf wél doen want ik vind het DIK!!!!

En hebben we het allemaal over het zelfde type Nankang band? anders is het nog steeds appels met peren vergelijken...de NS2 schijnt bijvoorbeeld een stuk beter te zijn dan de NS1

Onder de polo van mijn vriendin zit de NSII 165/40/16 op een 7,5 getrokken. Rijcomfort of een goed presterende band is dan natuurlijk ver te zoeken maar hier ging het ook meer om de looks dan om performance -thumbsup-
Maargoed in bep. maten (vooral als je voor de looks gaat) heeft nangkang een paar mooie bandjes in hun pakket zitten, vooral in de wat grotere maten 15,16 en 17"......


Offline jeroentje

  • L86C-0170
  • Non-Register lid
  • Berichten: 460
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Koopman
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #962 Gepost op: zo, 19 jun 2011, 20:12:03 »
sluit me aan bij jj staat gewoon goed.  -thumbsup-

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #963 Gepost op: zo, 19 jun 2011, 20:29:34 »
phoe heel wat berichten hier.

Ik zie een bericht van martijn over dat ik het probleem van de remmen heb opgeblazen? Nee ik heb enkel aangegeven dat het pedaal wegzakt bij de rem vasthouden. Over wegvallende druk en het geheel opblazen van het verhaal, is door toedoen van alle andere forumleden die daar hebben gepost. Ik dacht in eerste instantie namelijk ook dat ontluchten wel voldoende zou zijn, maar ik vroeg het opzettelijk hier om te weten of anderen dit ook dachten. En dan geef je mij de schuld van opblazen? sorry, maar lees dat topic en vooral de eerste post nog eens door ;)

Roel: ik post in dit topic nog steeds fotos van me witte polo die ik inmiddels al meer als een jaar heb.

Serge: stabisteunrubber is aan gort, hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt dat het getik, in combi met de stuurstang die dus iets speling heeft op het stuurhuis (of het stuurhuis zelf, kon ik niet goed localiseren) Iig komen die alu wellemsblokken er dus onder. En ik ga kijken of met het aandraaien van de bout van de stuurstang, het probleem verholpen wordt.

Overigens, keuze van velgen voor een witte auto vind ik juist heel moeilijk. Omdat wit, zilver en dergelijke kleuren, teveel overeenkomen met de gepolijste rand. Wit sowieso niet, want dat staat niet op een witte auto (mijn mening)

@JJ: ik heb sowieso gepolijste randen, dus zo wordt t niet.

@ramon: ik ben nog niet bezig met polijsten. Ik heb wel een voordeel en dat is dat de velgen al een gepolijste rand af fabriek hebben gekregen. Er moet enkel een corosie/oxidatieplek worden bijgewerkt en de harten moeten opnieuw worden gespoten.
Het geheel afpolijsten doe ik op de auto zelf, omdat het dus al gepolijst is, kost het zo wat minder tijd dan als je van 0 moet beginnen met polijsten. Maar dat wordt ook pas later gedaan.

@hanf: tis nu een standaard 55 pk autoke. Maar ik wil m wel gaan tunen, dus er komen zeker wat paardjes bij. Niet heel veel, maar hoop toch boven de 75 uit te komen straks. Nog redelijk weinig, maar ik wil wel een set fatsoenlijke banden eromheen. Goedkoop is duurkoop zeggen ze vaak. Van toyos ben ik bijvoorbeeld al niet kapot, wel vaak goedkoop, maar ze zijn binnen 10.000km ook helemaal kaal bij sportief rijden, iig de aangedreven wielen. Nankang heb ik om diezelfde reden geen vertrouwen in. Heb liever een bekend merk erop liggen dat bekend staat om goede kwaliteit en prestaties (en dan heb ik het dus ook over de levensduur) dan een goedkoop merk wat misschien wel goed ervaren wordt door somiggen, maar ook door velen wordt verafschuwd.

Remleidingen: voor 2e jaar op rij adviespunt bij apk, dus ik wilde ze vervangen. maar richard beweert dat enkel demonteren, oplappen en terugmonteren voldoende zal zijn, omdat ze op zich nog netjes eruit zien.

@arjan: 2K lak, wat voor lak bedoel je dan, waar kan ik sowiets krijgen. Neem aan niet bij de plaatselijke bouwmarkt of van motip bijvoorbeeld? Moet voor mij wel in een spuitbus zitten, want ik heb hier geen spuitcabine of compressor om te spuiten. Ben niet thuis in lakken. Weet wel dat het 2 componenten is, maar voor de rest weet ik er niets vanaf. Dus wellicht kun je iets meer erover vertellen? (ik zoek sowieso even er wat over op)

Kleur van de velgen vroeg ik juist omdat ik zelf niet weet wat te kiezen. Zwart vind ik eigenlijk te gewoontjes, en ik vind wintervelgen in het zwart wel kunnen, maar niet als zomervelg, dan moet het al zeer donker grijs/antraciet zijn voor ik t als zomervelg zou willen.

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #964 Gepost op: zo, 19 jun 2011, 20:53:59 »
phoe heel wat berichten hier.

Roel: ik post in dit topic nog steeds fotos van me witte polo die ik inmiddels al meer als een jaar heb.


ik weet het. had gewoon even niet opgelet en naar links gekeken naar je avatar....  :)
Soms zit je er zo in dat je even vergeet hoe de auto er ook alweer uitzag  :)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #965 Gepost op: zo, 19 jun 2011, 20:55:07 »
als ik naar jou avatar kijk zie ik ook niet de auto die je hebt ;) De mijne wordt pas veranderd als het uiterlijk van deze is zoals ik m wil.

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #966 Gepost op: zo, 19 jun 2011, 20:57:38 »
als ik naar jou avatar kijk zie ik ook niet de auto die je hebt ;) De mijne wordt pas veranderd als het uiterlijk van deze is zoals ik m wil.

precies.... heb ook al eens iemand gehad die me mailde omdat hij dacht dat ik met zo'n polo wel alles van de autosport afwist  :)

Zal eens kijken voor een leuke van mijn eigen polo.  -thumbsup-

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #967 Gepost op: zo, 19 jun 2011, 21:34:26 »
Heel fijn Roel, nu moet ik telkens weer 5x kijken van wie die post is :)
Avatarherkenning -naughty-

Enne Rutger, groen hart kan toch ook? Lijkt me nog steeds wel vet eruitzien. Ga maar even photoshoppen jij -thumbsup-
Polo-loos Audi A4 b5

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #968 Gepost op: zo, 19 jun 2011, 21:40:46 »
heb al eens proberen te photoshoppen voor een zwarte en een groene velg. Met gelijk de zwarte bumpers erop en de stootstrips.

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #969 Gepost op: zo, 19 jun 2011, 21:42:37 »
Ja, ik vind t wel geinig staan, hoewel de ''gepolijste'' rand in je photoshop wel heel erg wit lijkt (ja is lastig ja)

Je ziet het in ieder geval minder vaak als zwart, beetje saai denk ik!
Polo-loos Audi A4 b5

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #970 Gepost op: zo, 19 jun 2011, 21:45:47 »
tis gewoon een foto van de velg die ik erop gezet heb, originele polijstwerk is niet zo hoogglans op de foto als in het echt, en ik zal t straks ook fatsoenlijk polijsten. Maar ook de verhoudingen kloppen niet geheel nu.

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #971 Gepost op: zo, 19 jun 2011, 23:30:31 »
Ik zou voor donker zilver gaan, net niet antraciet :)
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #972 Gepost op: ma, 20 jun 2011, 05:14:47 »
Ik zou groen hart pakken en onderkant van je bumpers ook wit maken en witte knippers erin zetten -klus-

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #973 Gepost op: ma, 20 jun 2011, 05:19:55 »
@hanf: tis nu een standaard 55 pk autoke. Maar ik wil m wel gaan tunen, dus er komen zeker wat paardjes bij. Niet heel veel, maar hoop toch boven de 75 uit te komen straks. Nog redelijk weinig, maar ik wil wel een set fatsoenlijke banden eromheen. Goedkoop is duurkoop zeggen ze vaak. Van toyos ben ik bijvoorbeeld al niet kapot, wel vaak goedkoop, maar ze zijn binnen 10.000km ook helemaal kaal bij sportief rijden, iig de aangedreven wielen. Nankang heb ik om diezelfde reden geen vertrouwen in. Heb liever een bekend merk erop liggen dat bekend staat om goede kwaliteit en prestaties (en dan heb ik het dus ook over de levensduur) dan een goedkoop merk wat misschien wel goed ervaren wordt door somiggen, maar ook door velen wordt verafschuwd.

Toyo's binnen 10.000 km op??? dan was je auto vast niet goed uitgelijnt....... Ken heel wat verhalen maar binnen 10.000 km dan heb je toch al een aantal sportieve rondjes nordschleife erop zitten als ze dan al op zijn!!!
IK denk dat JIJ voor jouw auto best nangkang kunt pakken hoor. Is helemaal niet zo'n slechte prijs/kwaliteit verhouding. Je gaat toch geen circuit op en voor normaal tot redelijk sportief weggebruik is zo'n band prima en je rijd er toch alleen de zomer mee want in de winter neem ik niet aan dat je tegen die tijd met je gepolijste randen doorrijd.......

Wat of welke band had je zelf dan in gedachte kwa merk/type dan?

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #974 Gepost op: ma, 20 jun 2011, 05:40:51 »



Waar ken ik dat groene toch van -dunno- :D