Auteur Topic: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!  (gelezen 120259 keer)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #975 Gepost op: vr, 01 jul 2011, 23:23:33 »
Wat of welke band had je zelf dan in gedachte kwa merk/type dan?

Geen specifieke maat in gedachten, ik wil juist graag weten wat een leuke maat is. 165/50/15 valt sowieso af, want dat vind ik niet mooi staan op deze velgbreedte (7J) en 185/45/15 is enkel in nankang te vinden (voor zover ik tot nu toe heb kunnen vinden dan) en het houd me toch tegen. Ik geef liever een tientje per band extra uit in dat geval.

oja, toyos binnen 10.000km op, ja dat kan zeker. Mijn broer heeft het gehad, sportief rijden en een fatsoenlijk uitgelijnde auto. Weet niet meer welk type het waren, maar een jaartje na montage waren ze te kaal voor de apk in elk geval.

Overigens, er is weer wat gebeurt in de tussentijd!
ofja niet heel veel

Setje motorkaplifters gekocht, dezelfde aanbieding die koeng40 enkele maanden geleden ook gebruik van heeft gemaakt. Zijn van Jamex. Waren rood, maar heb ze opgeschuurt, inmidels in de 3e laag verf, en dat vind ik wel voldoende.

Ik rijd inmiddels al een tijdje rond op een reservewiel, en dat vind ik toch geen prettig gevoel, zeker bij nat weer is dat bandje niet prettig (slipt eerder door enzo)
Binnenkort dus bij RoelG even een setje staaltjes met banden ophalen. Zodat ik weer even 4 gelijke velgen heb. Worden trouwens ook de wintervelgjes straks :)
Huidige set probeer ik nog te verkopen. Maar ik gun mezelf nu iets meer tijd om die 15"ers goed op te kunnen lappen.
Daarover gesproken: verfafbijt gekocht. Binnenkort als ik ff tijd heb maar eens aan werken.

morgen gaat ik naar richard toe weer, dit keer voor remslangen te vervangen en een setje alu wellemsblokken te monteren. Ik hoop dat t weer dit keer meezit, anders heeft t nog geen zin om daarheen te rijden. Moet toch werken, dus ben iig wel in eindhoven de hele dag.
Remleidingen eronderuit halen, en opnieuw aflakken zal een andere keer moeten, daar is morgen te weinig tijd voor.

Ben vanavond even gaan frutselen met de kabelboom. Ben er inmiddels weer achter gekomen waar de koppeling tussen de korte boom (koplamp en bepaalde sensoren voor de cockpit) en de lange boom zit. Die had ik eerst uit elkaar gehaald (kleine boom kan waarschijnlijk straks gewoon blijven zitten, scheeld weer iets werk)
Verder gekeken hoe het ding nu in elkaar zit. Blijkt dat koppelingen (dus waar de boom zich splitst) niet aan elkaar getaped zitten (zoals ik op mijn werk moet doen) maar met een dun laagje lijm over elkaar heen geplakt. Dat gaat dus nog wel ff werk worden om die boom helemaal uit elkaar te pluizen en opnieuw te tapen. Ik het iig slang voor slang doen, zodat alle connectoren die bij elkaar moeten, bij elkaar blijven.

Binnenkort ff een topic over die boom, vanwege de verschillen tussen 2f en 2, in de overgang tussen de motor en binnenkabelboom. Om dat ff voor elkaar te krijgen.

Wat nog gaat komen: antenne achter de voorruit (voor de radio, heb nu nouwelijks ontvangst meer)

reminder voor de ombouw voor nz:
koelvloeistofschakelaar (onder spruitstuk)
injectierail polo 2 met silencers (2 polige aansluiting)
gaskabelgeleider (golf blijkt anders te zijn.

Ben aan het denken om het in fases te doen
- kopje ffkes reviseren, bewerken en laten vlakken.
- koppakking en kop wisselen, aav nok erin laten, grote beurt en riemen
- abd nok erin
- multipisser ervan maken + afstellen in die opstelling
- golf 3 LMM plaatsen en daarbij weer afstellen(wil eerst zeker weten dat t met de originele setup juist draait)

sorry voor de grote hoeveelheid tekst weer. Als morgen goed weer is, komen er zeker een paar fotos!

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #976 Gepost op: za, 02 jul 2011, 00:25:18 »
Goed bezig toch -thumbsup-

Maaruh, gooi die ABD nok er gelijk in. Als je toch bezig bent -dunno-
Polo-loos Audi A4 b5

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #977 Gepost op: za, 02 jul 2011, 05:36:39 »
wil eerst kijken hoe t met de "originele" opstelling loopt, als dat al niet goed gaat bijvoorbeeld (waar ik niet vanuit ga) dan moet ik die nokker toch achterwege laten. Om dieselfde reden zet ik die golf 3 lmm er pas als laatste op.

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #978 Gepost op: za, 02 jul 2011, 07:13:34 »
als je de nokkenas goed plaatst loopt ie er hooguit beter mee. Lopen doet ie echt wel. Je loopt alleen kans dat je meer vermogen hebt.
Gelijk monteren is wel beter. Je wil eigenlijk liever niet te vaak je distributie riem opnieuw spannen. Kunnen ze officieel niet tegen. (word vaak genoeg wel gedaan) maar in dit geval is het niet nodig, gelijk de andere as erin.
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #979 Gepost op: za, 02 jul 2011, 09:45:57 »
nokkenas is niet van toepassing!!

EErst maar eens alles op orde brengen zoals het hoort, en dan is het verder tunen aan de beurt....
want het onderstel strak in het gareel vind ik belangrijker dan een paar p,s erbij van een nokkenasje...

ik doe het graag op mijn manier zodat ik zeker weet dat het ook goed is -klus-
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #980 Gepost op: za, 02 jul 2011, 13:52:04 »
Ik heb niks over t onderstel gezegt, enkel dat als je toch bezig bent met een andere kop te monteren dat het net zo veel moeite is om de ABD stok erin te plaatsen.
Polo-loos Audi A4 b5

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #981 Gepost op: za, 02 jul 2011, 15:14:54 »
Ik heb niks over t onderstel gezegt, enkel dat als je toch bezig bent met een andere kop te monteren dat het net zo veel moeite is om de ABD stok erin te plaatsen.
dat zegt hij toch ook niet? Hij zegt alleen maar dat hij het op zijn manier doet en de nokkestok geen prioriteit heeft.  -dunno-

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #982 Gepost op: za, 02 jul 2011, 21:40:22 »
Inmiddels zitten de alu wellemsblokken eronder. Getik is weg. althans het vrwingend getik. Vooral op de snelweg hoorde ik alleen de banden ipv het geklap van de kas, bij meerdere brugovergangen waar ik normaal toch behoorlijke klappen kreeg. Voelt allemaal wat solider aan. Sturen gaat soepeler. Een hele verbetering.
er is nog een tik, maar die komt vrijwel zeker van de rechter spoorstang. Die moeten we dus nog even vervangen. Wanneer dan de velgjes van roel eronder zitten, gaan we naar de uitlijnboer. Iemand nog een goeie spoorstang op het schap liggen? Stuurkogel boeit niet (kan vervangen worden, maar als het deel waarmee ie op de stuurhevel zit, maar in orde is. Ik heb daar speling zitten. (dus de bijrijderskant)

Geluid alsof het lager alweer kapot was is nu weg. Richard heeft de ankerplaten aan beide zijden nog eens weggeduwd van de remschijf, Grote kans dat dat dus de reden was.

dynamotje bij richard meegenomen, was gelukkig 55A, dus dat was ook wat ik zocht (blijkbaar geen verschil tussen 1.0 en 1.3 blokjes)

Motorkaplifts zijn ook gemonteerd, met wat moeite, want in 1 van de schermen wilde de vervangingsbout niet pakken. Daar zit nu een moer aan de onderkant.

Remslangen kwamen niet los. Dus vooraan zal toch een setje remleidingen moeten komen.

Toch een lekkage gevonden in het remsysteem denk ik. Er zat een vlek aan de bovenkant van de bekrachtiger. Alsof de vloeistof uit het reservoir lekte. Maar vermoedelijk is de ring tussen de cilinder en de bekrachtiger lek. Dus moet nog even bedenken wat ik daarmee ga doen: hele cilinder + ring vervangen of enkel de ring.

nokkenas ivm driemspanning is misschien idd slimmer om gelijk te plaatsen straks. Daar had ik niet aan gedacht.
« Laatst bewerkt op: za, 02 jul 2011, 21:59:18 door Rverlinde »

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #983 Gepost op: za, 02 jul 2011, 22:45:38 »
Ik heb niks over t onderstel gezegt, enkel dat als je toch bezig bent met een andere kop te monteren dat het net zo veel moeite is om de ABD stok erin te plaatsen.

Bedoelde er verder ook niks of niemand mee -hug-


Het voelde nu indd al een heel stuk prettiger aan

Keer goed uitlijnen zal hem ook goed doen -klus-
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #984 Gepost op: vr, 08 jul 2011, 19:14:52 »
laatste 2 dagen valt me op dat aan de rechter voorkant de boel ongelofelijk trilt en er komt ook weer geluid vanaf. Lijkt op t geluid van homokineten, maar dat zou toch niet hevig getril kunnen veroorzaken?

Tis niet hetzelfde geluid als ik eerst hoorde.

Dacht dat de wielbouten niet goed aangedraait zaten. maar alles nagelopen en ze staan allemaal goed. Morgen maar even kijken of de wellems nog vastzitten.

Er zit wel nog altijd speling aan die kant.

Offline Polo2F

  • Non-Register lid
  • Berichten: 394
  • Geslacht: Man
  • Jacco
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #985 Gepost op: vr, 08 jul 2011, 19:36:38 »
laatste 2 dagen valt me op dat aan de rechter voorkant de boel ongelofelijk trilt en er komt ook weer geluid vanaf. Lijkt op t geluid van homokineten, maar dat zou toch niet hevig getril kunnen veroorzaken?

zeker wel

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #986 Gepost op: vr, 08 jul 2011, 19:46:18 »
remklauwen ook los gehad? misschien niet goed vast gedraaid.  -dunno-
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #987 Gepost op: vr, 08 jul 2011, 20:43:57 »
die is wel eraf geweest. Zal morgen ffkes alles nalopen aan die kant!

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #988 Gepost op: vr, 08 jul 2011, 20:50:25 »
Alleen als je gas los laat of? Want ik had laatst ook getril aan de rechter kant maar dat was alleen als ik gas los liet en dat kwam door dat er een bout minder in de achterste/onderste baksteun zat maar goed kan dus bij jou net zo goed het rubber van de baksteun wezen

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FZ-ZF-50 ]witte 2f Coupé!
« Reactie #989 Gepost op: vr, 08 jul 2011, 20:56:57 »
nee tis continu en aan de bijrijderskant. Bij mijn weten zit aan de bijrijderskant geen baksteun :P