nou dat is dus ook onzin
toen ik wat hier boven stond schreef trok de motor in alle toeren lekker door
setup: 150 sproeiers, 40 st. sproeiers, co op 2,5 halve slagen, geen filter of kelk, 1 ring onder de naald, remlucht open.
volgende dag nog ff synchroon gezet, kelken erop, proefrit, geen verschil.
daarna 135ers gemonteerd omdat het mengsel nog te rijk was, maar sinds dien is het mengsel weer veels te arm bij vol gas, ook na het plaatsen v/d 150 sproeiers (zelfde setup als hierboven)
bij vochtig weer is de onderkant v/d schuif op 1/4 tot 1/8e deel droog en erboven "vochtig" alsof de schuif niet maximaal open gaat..
ook wordt het gesis/geslurp v/d carbs steeds harder tot 7/8e deel van het gas, bij volgas is het geluid weer minder.
als ik nu volgas doortrek valt het vermogen bij 5000rpm helemaal weg en moet ik toch echt overschakelen en zonder gas doorrijden wil het mengsel weer uit het arme gebied komen..
heeft er misschien iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
volgens berekeningen zuigt zo'n 1050cc niet veel minder lucht aan dan een 600cc cbr..
benz toevoer wordt door 'n motorfiets pomp geregeld deze tikt en stopt prima..
ontsteking/co/synchroon/valse lucht is in orde, zoals beschreven in dit topic..
heb bijna alles al veranderd behalve de schuiven/veren aangezien dit niet meer terug te brengen is als het slechter word en kom er niet meer uit
edit, vond het nogal vreemd dat ik ineens zomaar weer backfire kreeg, boel moest synchoon zetten terwijl ze net zo lekker stonden en er niets aan het stationair gebeuren veranderd was.. mengsel werd ook steeds armer. dus toch maar weer ff met de remmenreiniger erover en ja hoor..
en
toch maar een pakking gebruiken ipv vloeibaar.. ik hoop dat dit het probleem oplost