De Polo lijkt weer in orde
Maar wat een gedoe in de kou de afgelopen dagen
Na het loshalen en inspecteren van de verdeler bleek de olie toch niet daaruit te komen. Na het vervangen van de o-ring en het vastzetten van de verdeler met 3 ipv 2 boutjes kwam ik er tijdens een proefritje achter dat het de kleppendekselpakking was:
Dus die vervangen en nu lijkt het weer goed te gaan.
Helaas was hiermee het klussen nog niet klaar. Toen ik zaterdag naar het werk reed ben ik één keer stil komen te staan, de motor verloor vermogen en bij het ontkoppelen sloeg deze gelijk af. Omdat ik toen dacht dat het de verdeler was die olie lekte heb ik de verdelerkap van binnen schoongemaakt en daarna sloeg de motor wel weer gelijk aan.
Maar van de week ben ik na het vervangen van de kleppendekselpakking nog een rondje gaan rijden, en ben toen om de km stil komen te staan met een uitvallende motor. Eerst dacht ik aan carb-freeze, maar toen hoorde ik na een tijdje stil te staan in ene keer de benzinepomp weer aanslaan om vervolgens gelijk weer af te slaan
Thuis eerst maar eens het filter en de aanvoerleiding doorgeblazen, maar aan de bellen in de tank te horen zat daar geen verstopping in. Dan maar eens naar de pomp zelf kijken. Met Luc z'n benzinepomp-avontuur in het achterhoofd nagegaan hoe ik de pomp had aangesloten: ja hoor, via de 12V aansluiting op de bobine. Hoewel ik nog niet helemaal begrijp waarom de pomp daar stuk van kan gaan de conclusie getrokken dat de pomp stuk was. Daarom gisteren een andere benzinepomp aangeschafd (ook van een motorfiets) en die vanochtend via een andere contact-geschakelde voeding aangesloten. Na het opladen van de accu sprong de motor gelijk weer aan.
Nu is het wachten tot de met olie volgezogen uitlaattape stopt met roken en meuren
Een 'sfeerpic':