Gisteren-avond een goede vruchtbare sleutelavond gehad,
Distrubutieriem en waterpomp vervangen van de GL
Tevens ook gelijk een nieuwe kurken kleppendekselpakking van febi gestoken
Was blijkbaar nog de originele waterpomp van 30 jaar geleden
.
Riem die eraf kwam was van Gates dus die is in ieder geval minimaal 1x in zijn 30 jaar vervangen
Gelukkig zag alles er nog goed uit, geen enkel spoortje roest in het koelwater.
Ook onder de kleppendeksel geen slijtage zichtbaar aan de nokkenas, geen aanloopsporen of andere ellende
maar echt gewoon als nieuw, en dat na 30jaar en 102xxx km gelopen
Dadelijk aan een wat stinkerder klusje beginnen, de gehele motor schoonmaken en onvetten
zodat de nieuwe schakelas keering erin kan. De onderkant van de motopr en bak zijn erg vettig van de olie
en ik wil de lekkages dan ook graag verhelpen.
Ik kon hier helaas gisteren niet meer verder mee omdat ik geen passende sleutel heb voor de aflaatplug van de vb-bak.
Weet iemand hier wat voor geeedschap ik hier voor moet hebben, Het zag eruit als een inwendige 6kant,
heb hier alleen geen schuifmaat helaas om de maat te nemen
Wel moet ik opnieuw gaan zoeken, sinds twee dagen zit er een heel erg vervelende trilling in de polo specifiek van 82 a 83km per uur.
en dan begint de hele polo te schudden, Wielen zijn gisteren al opnieuw gecontroleerd op onbalans en
in de wielen zit het niet,
Ga je 95 rijden is er niks aan de hand tot je terug afremt en bij de 82/83 komt en dan gaat de polo heftig schudden,
Ook heb ik het idee dat dat iets verminderd als je dan het gas even loslaat en dan heel rustig wat gas bijgeeft.
Ik heb al veelvuldig de zoekfunctie gelezen en kom dan uit bij de aandrijfas,
Is er een manier om te testen of een aandrijfas trilt zonder deze gelijk te moeten vervangen?