Auteur Topic: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel  (gelezen 216000 keer)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #630 Gepost op: vr, 14 sep 2007, 16:17:27 »
zit er ook aan te denken om niet met de golf naar die dag te gaan, maar met de polo... Die heeft ook heel veel kleine deukjes in o.a. de deuren en ook op het dak...

De golf maar 2a 3 deukjes. Die kunnen ook wel op een andere gelegenheid..
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #631 Gepost op: vr, 14 sep 2007, 17:39:44 »
Kwijl

Fisheye?

Schroef-hem-erop-wide angle maar 't zit dicht tegen fisheye aan idd.
Maar iig leuke pics voor een camcorder  :)

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #632 Gepost op: vr, 14 sep 2007, 20:00:36 »
En met (een gedeelte van) de bestelde onderdelen alvast gekeken of 't allemaal past.

Vraagje de olie-aan-voer naar de G-lader: vanaf de oliedrukschakelaar loopt de aanvoer tussen kop en distributieriemdeksel naar de G-lader (aansluiting boven de uitlaatbocht, banjo M8)

Maar loopt de olie-aan-voer dan boven of onder de nokkenas langs? MAW: kan ik m later leggen, of moet ie er al liggen voor ik de distributie afmonteer?


En: heeft er iemand een afbeelding van een uitgebouwd blok waarop de olie-retour-leiding goed zichtbaar is?   Het gat in het blok zit bij mij op een iets andere plaats, en de banjobout die hier origineel in gaat is ook nog een andere draad helaas (standaard M8 in het blok, M8x1 op de standaard banjobout)

Toevoerslang loopt boven de nokkenas langs, ligt tussen riemkap en kleppendeksel.
Zit met een klembeugeltje onder 1 van de 4 boutjes van de G-lader-houder vast, op de foto het boutje wat naar boven staat.
Dan voorlangs de G-lader naar de olietoevoer, aan uitlaatzijde van de g-lader.

Olie-retourleiding zal ik van het weekend wel even de foto zetten.

Orig. carterslang kun je nu dus wel kwijt?

Edit: mooie plaatjes Mark!




Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #633 Gepost op: wo, 19 sep 2007, 16:01:13 »
Jups; originele carterontluchting gaat passen..  (verwacht dus binnenkort een PM :) )


Riemen wordt toch lastiger dan gedacht:

- Dynamo (Lima) van een Diesel zit normaal met een M10 bout vast, maar bij een benzine met M8. Bij G40 idem dito, alleen is de bout een stuk langer (met pasbus). De diesel dynamo (met W aansluiting voor de toerenteller) heeft dus een te groot gat.

- Dynamo vervult niet meer de functie van spanrol, en dus zit er bij een G40 een starre beugel op. Heb ik niet. Maar de 'off-set' van de dynamo lijkt af te wijken, en de boel zit nogal behoorlijk 'klem'. Ook kan ik niet goed zien of alles wel in lijn zit

- De merktekens bij de V-poelie (Zundung en OTP) vechten met de v-snaren om ruimte: zitten die er bij een G40 niet op ofzo?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #634 Gepost op: wo, 19 sep 2007, 16:03:15 »
Dit past dus niet.


Ik heb een kap met gat (zonder nokjes) in backorder staan, maar ik heb daarbij een metal visje besteld: wellicht staat ie net iets verder naar binnen?


Of zitten er bij een G40 geen merktekens op die plaats? (lijkt mij redelijk onmogelijk dat ze er niet zouden zitten).
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #635 Gepost op: wo, 19 sep 2007, 17:05:45 »
Jups; originele carterontluchting gaat passen..  (verwacht dus binnenkort een PM :) )


Riemen wordt toch lastiger dan gedacht:

- Dynamo (Lima) van een Diesel zit normaal met een M10 bout vast, maar bij een benzine met M8. Bij G40 idem dito, alleen is de bout een stuk langer (met pasbus). De diesel dynamo (met W aansluiting voor de toerenteller) heeft dus een te groot gat.

- Dynamo vervult niet meer de functie van spanrol, en dus zit er bij een G40 een starre beugel op. Heb ik niet. Maar de 'off-set' van de dynamo lijkt af te wijken, en de boel zit nogal behoorlijk 'klem'. Ook kan ik niet goed zien of alles wel in lijn zit

- De merktekens bij de V-poelie (Zundung en OTP) vechten met de v-snaren om ruimte: zitten die er bij een G40 niet op ofzo?

bosch dynamo's versie m8 hebben een aantal ook w1 aansluiting
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #636 Gepost op: wo, 19 sep 2007, 22:39:28 »
bosch dynamo's versie m8 hebben een aantal ook w1 aansluiting

Klopt; heb er hier dacht ik ook nog eentje rondzwerven.
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #637 Gepost op: wo, 19 sep 2007, 23:00:04 »
Dit past dus niet.


Ik heb een kap met gat (zonder nokjes) in backorder staan, maar ik heb daarbij een metal visje besteld: wellicht staat ie net iets verder naar binnen?


Of zitten er bij een G40 geen merktekens op die plaats? (lijkt mij redelijk onmogelijk dat ze er niet zouden zitten).

G40 heeft idd een los metalen nokje voor de merktekens.
Niks specifiek-G40, de oudere hydrostoter-motoren hebben dit ook (HM, HZ enz).

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #638 Gepost op: do, 20 sep 2007, 18:06:56 »
metalen visje is reedsch gearriveerd,. de onderste kap volgt (backorder). De dynamo-steun ook maar gelijk besteld.

Komende tijd echter even met andere zaken bezig: Brandstoftank komt als het goed is morgen met de post, en daarstraks ook een leuke:

Geparkeerd op het parkeerdek van m'n tankstation (AlbertHeijn Renkum), wilde ik de auto starten: Blijft de sleutel op standje ' startmotor ' hangen: Terugdraaien lukt niet, en ik hoor de starter blijven doordraaien.. duw trek aan de sleutel, en FLOP: Sleutel in m'n hand, incluus slotcilinder -gert- -gert-  
(maar de motor weer uit).

Met wat gefrut alle sleutelplaatjes eruit getrokken, en nu starten met de huissleutel -gert- -klus-

Eerst maar eens even het contactslot wisselen: het oude had al eens vaker keuren (dat ie bleef hangen), maar met een klein beetje overtuiging ging t goed. Stuurslot functioneerde ook al niet meer....
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #639 Gepost op: vr, 21 sep 2007, 09:45:26 »
Gaat goed?!

Verkeerde visje? Steekt tot aan de binnenkant van de poelie, terwijl de merktekens aan de buitenkant staan (zie foto dennis)..

Daarnaast kloppen de merktekens niet met het merkteken aan de bakzijde op het vliegwiel?

De distributieriem die ik nog had liggen past niet (verkeerde nokken, maar 't is geen hi-torque of lowtorque?

De bak-vast-zet-bouten al een tijdje kwijt

Onderste kap nog steeds niet gearriveerd

achja.. Dus nog steeds geen distributie gemonteerd :(

Ik heb in iedergeval wel de bak geinspecteerd: nieuwe achteruitrijlichtschakelaar nodig, schakelstang-keerring lekt ook...

maar weer even bellen met de dealert..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #640 Gepost op: vr, 21 sep 2007, 09:47:23 »
ploatie:
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #641 Gepost op: vr, 21 sep 2007, 09:59:07 »
Heb hier ook al de verkeerde onderste kap nieuw liggen.
Via vagcat. com kan ik geen visje voor 90-94 vinden, vanavond even vragen aan Edgar.

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #642 Gepost op: vr, 21 sep 2007, 21:55:59 »
Geparkeerd op het parkeerdek van m'n tankstation (AlbertHeijn Renkum), wilde ik de auto starten: Blijft de sleutel op standje ' startmotor ' hangen: Terugdraaien lukt niet, en ik hoor de starter blijven doordraaien.. duw trek aan de sleutel, en FLOP: Sleutel in m'n hand, incluus slotcilinder -gert- -gert-  
(maar de motor weer uit).

:) Sorry hoor maar ik heb hier erg om gelachen. Ik zie het helemaal voor me  :)

Inmiddels weer gemaakt?  -klus-
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #643 Gepost op: ma, 24 sep 2007, 10:27:03 »
:)

Kan er ook wel om lachen, maar 't was ff stress: 't liep tegen zessen, en ze sluiten de boel daar 's avonds met een roldeur af...
Daarnaast is de 'afrit/ramp' zo goed geconstrueerd dat ik de dag ervoor met de auto vast op de grond kwam te staan: met de tussendemper klem. Duwen en inspringen is bij een helling van 10% niet echt een optie...

Achja: 't is allemaal al gefixed: tijdelijk even 2 sleutels bij de auto.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #644 Gepost op: ma, 24 sep 2007, 14:02:34 »
Vraagje:

Wat voor olie flikker ik d'r in?

Castrol GTX 10W40 hoor ik van Arno/Polo3
Castrol ??? 10W60 hoor ik van Douwe

maar

Castrol.nl komt met 3 verschillende soorten op de proppen:
Castrol EDGE 5W-30
Castrol Magnatec 10W-40 A3/B3
Castrol GTX High Mileage 15W-40 A3/B3

Geen 10W60 en ook geen 'standaard' GTX 10W40..

ff denken:

't is 1) een diesel en 2) heeft een G-lader.

Ververs interval gaat in eerste instantie in iedergeval drastisch omhoog: van nooit naar 10.000 km
(hopelijk gaat de bijvul interval ook drastisch omlaag :) )

De lader lijkt mij 't belangrijkste deel, maar moet ik nou kiezen voor een 'diesel' of 'benzine' variant?

Ennuh; waar koop ik dat spul tegen normale prijzen? Een groot vat kopen is misschien ook een optie, als ik 't ook in de andere gebakjes (benzine/sleeptuimelaars/hydro's) kan gooien (10W40 achtigen)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken