Rekenwonder qua kw's,pk's en nm's eens laten reutelen.
Volledig analoog aan wat VW deed bij de Golf 2:
--------------
Golf 2 diesel:
40kw, 54 pk, 100nm koppel
Golf 2 diesel + turbo
51kw, 69 pk, 133nm koppel
Golf 2 diesel + turbo + intercooler
59kw, 80 pk, 155nm koppel
--------------
Polo 2f (1.4) diesel:
35 kw, 48 pk, 85nm koppel
Polo 2f (1.4) diesel + 'G-lader'
45kw, 61 pk, 113nm koppel
Polo 2f (1.4) diesel + 'G-lader' + interkoeler
52kw, 70 pk, 132nm koppelOj,. 70 pk valt dan natuurlijk wel tegen.. ik hoopte/dacht/rekende op 80 pk, en 121nm koppel: Dat liep namelijk met de 1.4 ABD/MH combi wel lekker: Vlot zat, maar vooral bij 't stoplicht koppel zat
Zou 't haalbaar zijn? Ik ga d'r dan vanuit dat de G-lader netzoveel druk levert als een Turbo, en dat 't verder ook allemaal 'optimaal' werkt zoals bij een Golf 2 GTD.. Waarschijnlijk komt 't allemaal een stuk lager uit,. maar goed; als ik weer aan de prestaties kan komen van het originele 'HH' blokje dat er ooit in lag: ook leuk....