Hmm,. Dan toch eindelijk de geest gegeven: 1,5 liter olie in ehmz, een kilometer of 15 tot 20 misschien..
Dinsdagavond ging bij een hobbeltje het oliedrukcontrole lampje branden (en ik heb alleen een lage druk sensor!).. direct gestopt en gepeilt: Droog. Higher-mileage 20W60 d'r in (litertje of 2), en gisteren nog op en neer naar wageningen geweest.. Startte wel wat lastig, maar zo rond 't vriespunt heeft ie daar wel vaker last van.
Vandaag (vanochtend) wilde de boel helemaal niet aanslaan, maar na 5 minuten (gloeien, starten, gloeien, starten), dan toch eindelijk leven in de brouwerij. Trok wel de straat vol met rook.. wat bij naderinzien blauwe rook moet zijn geweest. Ik vond 't al een beetje VEEL, maar dacht: onverbrande diesel/ppo door 't lange doorstarten misschien.
Na een minuutje of 5 nog even aan de kant gezet en gechecked wat ie deed bij gasgeven (rijdend zie je d'r zelf niet zoveel van).. Mwaoh: werd al minder dacht ik..
Tot ie dus op een 4 baans stukje provinciaal begint in te houden.. naast een vrachtwagen: hey: hij gaat harder! (de vrachtwagen die bij 't stoplicht wegtrekt)..
Koppeling in: Motor dood. Alarm-pinkertjes uit, en uitrollen tot een parkeerhaventje.. Peilstok? Droog!
Na een minuut of wat nog eens een paar startpogingen ondernomen, en wonder boven wonder slaat ie nog aan ook.. De rook op 't filmpje lijkt wit, maar is blauw.
Uitlaatpoort 2 lekt ook behoorlijk olie: strange?
Vanavond op sleep.. en ehmz.. blokje maar slopen dan
http://nl.youtube.com/watch?v=6fyfBbjvWq0