En tenslotte hier de grafiek waarin alle drie de motor / opvoerconfiguraties die ik bij Tovami heb laten afstellen te vergelijken zijn.
Blauwe lijn = de eerste ABU configuratie met Keihin FCR 39 mm flat slides, waarbij de zuigers de kop raakten. Deze is 3 km nadat ik bij Tovami wegreed geklapt.
Rode lijn = de tweede ABU configuratie met Keihin FCR 39 mm flat slides, waarbij de compressie standaard 1:9,3 was en ik in de Heimat twee jaar geleden op weg naar Odense (met 135 Celcius olietemperatuur en slechts 1,5 bar oliedruk ergens rond de 5.900 rpm) 189 km / u geklokt heb op de TomTom.
Groene lijn = de derde (huidige) ABU configuratie met Keihin 36 mm constant vacuum carburateurs, waarbij de compressie door 1,7 mm vlakken ergens tussen 1:10 en 1:11 moet zitten. Oliedruk bij 90 Celcius op 3.000 rpm keurig 3,8 bar dankzij S&S. Nog geen topsnelheid meting in de Heimat gedaan.
Groet, Jan.