@ Serge: ik heb alleen wat zitten rondneuzen op Ebay. Ik heb die 296 met 11,6 mm lift niet gekocht hoor.
Eerst wil ik wel ff wachten wat de resultaten bij jou zullen gaan zijn met die 294 nok met 10,9 mm lift.
Bij mij zitten er splinternieuwe hydro's in met (voor zover ik mij herinner, maar jij mag het zeggen want jij hebt het gezien bij de ombouw) dubbele klepveren en een originele 268 Schrick met 9,3 mm lift.
ALS ik net zo'n nok als jij erin wil koppen, dan moet dat ZONDER verdere aanpassingen erin kunnen: depklekseltje eraf, 268 stokje eruit, 294 stokje erin, depklekseltje erop en naar Tovami met de 42 mm's.
Hou jij "iebeejj" ff in de gaten mocht je nog zo'n stokje als die van jou tegenkomen?
Ik moet mijn max vermogen naar zo'n 6.500 tillen wil ik de doelstelling van 200 TomTom km/u in de Heimat kunnen realiseren en dat max vermogen ligt nu op zo'n 5.800. Ik kom dus zo'n 700 rpm tekort.
Deels zal ik een wat "verder doorlopen" van mijn vermogenskromme kunnen bereiken door van 36 naar 42 mm te gaan, deels zou ik een wat "verder doorlopen" of "verderop pieken" van de vermogenskromme kunnen bereiken met een hetere stok.
Andere vraag: wat zijn de limitaties ten opzichte van de vermogensontwikkeling van de ontsteking die er nu bij mij op zit? Waar zit de funlimiter van mijn ontstekinkje (geen idee waarvandaan die komt maar ik denk zo dat die van een 1,3 injectie blokje komt)? Al stop ik met trappen bij de 6.500: ik heb zo het gevoel dat doortrappen een 7.000 kan leveren. Niet dat ik dat wil doen in verband met het graag heel willen houden van mijn ABU, maar een funlimiter ben ik qua ontsteking niet tegengekomen.
Groet, Jan.