Zo..
Ben net weer van 1e proefrit met de 1.4
De vaste klepstoters heb ik tijdens het kleppenstellen er weer uitgehaald en de standaard hydro's gemonteerd. Ik had geen stelplaatje die dik genoeg was om de speling in orde te krijgen.
Oliekoelerslangen was een beetje gefriemel maar maar is ook weer in orde.
Starten zonder hall, oliedruk 0,3. Mooi, hall aangesloten, carbs erop en vullen.. Gaat de 1e carb ineens staan pissen. WTF? Daar was voor de inbouw niks mis mee.
Blijkt er een slangklem (ringettje) tussen de carb en vlotterdeksel te zitten. Oeps...
gelukkig had ik nog een deksel + pakking liggen. die gemonteerd en het lekken was over. Starten maar.
Beetje met het gas/choke kloten en hij leeft
Hydro's begonnen te tikken, maar maar dat ging tijdens het warmlopen al weer over.
Olietemp 80 graden
Oliedruk 5.8 bar bij 2000rpm
dat is mooi.
Schakelstang afgesteld, maar vind hem nogal veel speling hebben tussen 12 en 34
En er zit een klein hoog bijgeluid, maar maar heb al een vermoeden wat dat kan zijn.
volgen
Tis eerst tijd voor pils.