Zo.. Een positieve update van mijn kant
Afgelopen dagen ben ik tussen het werk door nog even bezig geweest met de Polo.. Startmotor eronderuit gehaald en laten reviseren bij een bedrijf hier in de buurt, Was gelukkig niet veel mee aan de hand en was voor 20 euro klaar. Het bronzen busje die de startmotor op z'n plaats houd was compleet weggevreten waardoor de passing voor een nieuw busje ook te los was.. Heb het bronzen busje met zachtsoldeer verbreed en daarna in de passing gemept waardoor die zo strak zat dat nu de startmotor er niet meer in ging
Uiteindelijk met een ruimer van 12,000 het gaatje weer passend gemaakt
De Polo start nu weer super netjes gedempt en de bendix blijft ook niet meer hangen zoals in het verleden..
De startmotor zit bij AAV echt op een rotplek vind ik en had ook geen behoefte om onder de auto te gaan liggen dus ik had de het hele injectie gedeelte los gehaald en toen kwam ik er redelijk goed bij.. Toen ik alles los had liggen heb ik gelijk de inlaat en egel aangepakt ter voorbereiding op de bewerkte kop/spaghetti.
Heb wat foto's gemaakt van de onderdelen:
Originele AAV vs. bewerkt
Heb de auto gister afgemaakt en even de ecu gereset, KVS bijgevuld en ontlucht.
Ook gelijk voor de zekerheid een nieuwe zwarte temp sensor erin gezet maar de tellerbak geeft nog steeds een te lage waarde aan, zodra de naald net iets boven de 90 graden komt slaat de fan aan, zal wel aan de meter zelf liggen dan..
Tot mijn verbazing niet meer tegen grote problemen aangelopen tijdens het warmdraaien zoals vale lucht etc.. Heb op veel plekken aan beide kanten van de pakking ook nog de blauwe loctite gebruikt, echt een aanrader qua vloeibare pakking
Ik merk tijdens het rijden toch wel een beetje verschil, met name het oppakken in de lagere toeren, dat verloopt nu wat sneller en soepeler. Als er nu een mooi aansluitende kop op komt zal het verschil stukken beter worden denk ik.
Even een vraagje tussendoor: Ik rij met originele braadpanfilter met aanzuigslang naar de grille, maar nu zag ik gister dat ik de gehele filterkast een beetje kan bewegen van links naar rechts, is dat normaal? Ik kan het mij niet zo herinneren
Zou het kunnen dat ik die O-ring tussen gasklephuis en filterkast moet vervangen?
Slechter nieuws is dat ik een klein slagje heb in m'n rechter achtervelg... hoe ik het heb gedaan weet ik ook niet maar boven de 125 a 130 hoor ik trillingen rechts achter.. Ben bang dat ik het moet laten richten
Dat was um wel weer