De nippels, de nippels.
Die voor de trommels achter ( 113 611 475 , los te draaien met een sleuteltje 7 ) zijn dus andere dan die in de VWII klauwen zitten vóór. Ook los te draaien met een sleuteltje 7, maar de nippels waar ik er dus 4 stuks van had gekocht, vallen er zo in.
Groter/Dikker draad dus..
Achter 'leek' het draad ongeveer net zo dik als het zeskantje, dus M7?
Anyweetjes: Voor de vooras dus 2 nieuwe nippels bestellen bij de dealer.
Tja: Welke van de 2 typen? De M7 versie of de M10? De nippels van achter vielen gemakkelijk in het gaatje, maar M10 is ook wel weer ruim.. hmm. naja. Wilde gok: Doe er maar 2 van de M10 versie.
Vanmiddag, vlak voor sluitingstijd van magazijnman de nippels opgehaald. Helaas: Aan de afmeting van het zeskantje herkende ik al direct: Nope. Dat gaat niet passen.
Dus alsnog de M7 versie besteld. VWII klauwen hebben 2 versies nippels, want bij de 2f ( 1994'er ) is er nog maar 1 versie vermeld in het onderdelenboek.
Zouden de nippels van achter dan toch M6 zijn geweest? Morgen vroeg liggen er wéér 2 nippels klaar. En gaan we (gezien het weer) proberen zaterdag of zondag de bekrachtiger te wisselen en de nippels vóór toch nog maar te vernieuwen.
*de oude nippels doen het NU nog wel, maar een volgende keer moet de brander er waarschijnlijk op*