Auteur Topic: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990  (gelezen 41217 keer)

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #165 Gepost op: vr, 01 dec 2006, 20:31:24 »
hmm, dus uitlijnen moet zowiezo, nu alleen nog een adres waar ze dat goed doen in Groningen.

Vandaag ben ik ook weer bezig geweest met het aanpakken van de stationairproblemen. De digijet module is vervangen (ik had toch nog een paar reserve liggen, proberen kan geen kwaad) Dit lijkt de motorloop wel iets verandert te hebben, maar het probleem bestaat nog steeds. Ik had er na een eerder probleem een KEN digijet module in gezet, maar ik ben nu weer terug naar een Bosch digijet module. Of deze precies hetzelfde moeten zijn weet ik niet, wat ik wel gelezen heb is dat ze in verloop van tijd wel wat instellingen verandert hebben.

Alle vacuumslangen en daaraan aangesloten dingen zijn getest op lekken en er zijn geen gevonden, ook is de gasklephuisplastic-rubber wat ingevet en het gasklephuis schoongemaakt zodat dat ook goed afsluit. Nu heb ik bijna alle mogelijke valse-lucht oorzaken nagegaan, en nog niets gevonden, de injector-O-ringen blijven nog over, maar het kunnen ook andere dingen zijn. Een mogelijke oorzaak is ook een niet goed functionerende benzinedrukregelaar. Ik heb ook injectorreiniger bij de benzine in gedaan, eens kijken of dat helpt, maar dit zal waarschijnlijk een langzame verbetering betekenen, dus daar moeten we op wachten.
Pimp my Polo

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #166 Gepost op: za, 02 dec 2006, 16:49:56 »
carterventilatie ?
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #167 Gepost op: za, 02 dec 2006, 18:41:56 »
carterventilatie ?

Dat was ook mijn eerste gedachte, maar ik heb de carterventilatie en inlaattraject van elkaar gescheiden om dit te testen (carterventilatieaansluiting aan de inlaatbuis afgesloten en een profesorisch filtertje aan de carterventilatie) maar er is geen merkbaar verschil, dus kom ik tot de conclusie dat een kapotte carterventilatie niet het (enige) probleem is. Ik geloof dat ik dit al in een eerdere post heb gezegt.

Mijn ideen zijn ook een beetje aan het opraken. Een PDF artikel (in het Duits) over de NZ motor welke ik bijna een jaar geleden heb gedownload geeft 3 mogelijke oorzaken (valse lucht zit er niet eens bij) 1. Benzinedrukregelaar defect  2. 2e luchtklep sluit niet  3. CO-waarde klopt niet.  Dus ik heb weer wat dingen erbij die het zouden kunnen zijn.
Pimp my Polo

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #168 Gepost op: zo, 03 dec 2006, 10:16:16 »
De vraag is natuurlijk of jouw carterventilatieoplossing wel de oplossing is..

Maar zo goed ken ik de NZ niet.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #169 Gepost op: zo, 03 dec 2006, 13:16:16 »
De vraag is natuurlijk of jouw carterventilatieoplossing wel de oplossing is..

Maar zo goed ken ik de NZ niet.

in theorie zou het zo moeten werken, mits ik de afsluiting aan de lucht-aanzuig-slang luchtdicht heb afgesloten, dit heb ik ook getest en dit was luchtdicht. Een lekke carterontluchting zou nu geen verschil meer mogen maken.
Pimp my Polo

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #170 Gepost op: zo, 03 dec 2006, 17:43:09 »
hmzzzzzz lucht weger eens afregelen deze te krap geeft een te laag co en zagen in stationair toeren tal
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #171 Gepost op: ma, 04 dec 2006, 15:02:54 »
hmzzzzzz lucht weger eens afregelen deze te krap geeft een te laag co en zagen in stationair toeren tal

Dit heb ik nu net geprobeerd, maar ik kon geen duidelijk verschil merken, hoe ik hem instelde, behalve dat het beide kanten op ietsje slechter leek te worden. Daarna heb ik de "zusatzluftschlieber"-schroef iets verder eruit gedraaid, en dit bracht het toerental ietsje omhoog (ik denk dat het nu zo'n 850 rpm is als ik de toerenteller mag geloven), zodat het zagen minder voorkwam.

Bij het aanzetten van het licht ging het toerental flink omlaag en bij nog meer stroomverbruikers nog meer, en dan blijkt de V-snaar erg te piepen (was me eerder niet opgevallen), hoe meer stroomverbruik, hoe meer piepen. Hier moet ik dus ook maar een keer naar kijken.
Pimp my Polo

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #172 Gepost op: ma, 04 dec 2006, 16:51:59 »
ik weet dat Dennis veel aan zijn Jetta NZ geprobeerd heeft om dit goed te krijgen.

Alle massaverbindingen/contactjes schoon borstelen en inspuiten met contactspray schijnt ook te helpen. Vooral het feit dat bij inschakelen van verbruikers de boel nog verder instort lijkt mij op slechte contacten te duiden.

Ik heb dit ook bij mijn AAV schoongemaakt. Hij liep stationair direct een stuk rustiger. Bij mij liep de motor ook onregelmatig stationair en schokte nogal (bij open motorkap bewoog de motor vrij veel door de onregelmatige loop)

Ik geloof dat de NZ van alle polo motortjes het meest last van heeft. ( is ook het meest complex type motor..)
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline shadow

  • Non-Register lid
  • Berichten: 12
  • Geslacht: Man
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #173 Gepost op: ma, 04 dec 2006, 19:58:01 »
En dit is de motorruimte na de klepdekseltransplantatie   -love-

hoi ff een vraagje

Wat heb je met het slangetje gedaan wat op je oude deksel zat aangesloten? is dat nu overbodig geworden?

Groetjes René

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #174 Gepost op: ma, 04 dec 2006, 20:47:20 »
ik weet dat Dennis veel aan zijn Jetta NZ geprobeerd heeft om dit goed te krijgen.

Alle massaverbindingen/contactjes schoon borstelen en inspuiten met contactspray schijnt ook te helpen. Vooral het feit dat bij inschakelen van verbruikers de boel nog verder instort lijkt mij op slechte contacten te duiden.

Ik heb dit ook bij mijn AAV schoongemaakt. Hij liep stationair direct een stuk rustiger. Bij mij liep de motor ook onregelmatig stationair en schokte nogal (bij open motorkap bewoog de motor vrij veel door de onregelmatige loop)

Ik geloof dat de NZ van alle polo motortjes het meest last van heeft. ( is ook het meest complex type motor..)

Precies, elektrische verbindingen moeten gewoon goed contact maken.

Als we met de verlaging bezig gaan, kunnen we meteen even naar de motorloop kijken.

Als een motor eerder wel goed liep, en nu niet meer, dan zou ik het niet direct in de afstelling gaan zoeken.

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #175 Gepost op: ma, 04 dec 2006, 21:00:34 »
ik weet dat Dennis veel aan zijn Jetta NZ geprobeerd heeft om dit goed te krijgen.

Alle massaverbindingen/contactjes schoon borstelen en inspuiten met contactspray schijnt ook te helpen. Vooral het feit dat bij inschakelen van verbruikers de boel nog verder instort lijkt mij op slechte contacten te duiden.

Ik heb dit ook bij mijn AAV schoongemaakt. Hij liep stationair direct een stuk rustiger. Bij mij liep de motor ook onregelmatig stationair en schokte nogal (bij open motorkap bewoog de motor vrij veel door de onregelmatige loop)

Ik geloof dat de NZ van alle polo motortjes het meest last van heeft. ( is ook het meest complex type motor..)

Precies, elektrische verbindingen moeten gewoon goed contact maken.

Als we met de verlaging bezig gaan, kunnen we meteen even naar de motorloop kijken.

Als een motor eerder wel goed liep, en nu niet meer, dan zou ik het niet direct in de afstelling gaan zoeken.

Het was eigenlijk al zolang ik hem heb, maar ik heb eigenlijk nooit de moeite genomen om er iets aan te doen, en in het begin zocht ik er ook niets achter.
Pimp my Polo

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #176 Gepost op: ma, 04 dec 2006, 21:03:29 »
En dit is de motorruimte na de klepdekseltransplantatie   -love-

hoi ff een vraagje

Wat heb je met het slangetje gedaan wat op je oude deksel zat aangesloten? is dat nu overbodig geworden?

Groetjes René

Die heb ik eerst afgeklemd om ervoor te zorgen dat hij geen valse lucht kreeg, ik denk er nu over om hem bij de carterventilatie af te doppen, maar op het moment heb ik de carterventilatie toch los van het inlaatsysteem en moet ik hem eerst nog controlleren op lekken.
Pimp my Polo

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #177 Gepost op: wo, 20 dec 2006, 12:16:46 »
Net bij het openen van mijn dashboardkastje wachte mij een onwelkome verrassing. Een plaatselijke overstroming had zich voorgedaan en alle papieren in het dashboardkastje dusdanig aangetast dat ik die kan weggooien. -boehoe-  (verschillende wegenkaarten en Europees schadeformulier)  Ook waren de electronische zaken die ik erin had liggen vochtig (diverse adapters en een mp3 CD speler) maar ik hoop dat die het nog doen na te zijn opgedroogd.

Dat er op termijn een accuwak zou ontstaan dat was al verwacht, echter dacht ik niet dat het zo snel zou zijn. Vanuit de accubak was in ieder geval een maand geleden nog niets te zien en van onderaf was 6 maanden geleden een klein beetje vliegroest, maar blijkbaar was het erger dan ik had gedacht. Voorlopig maar niets in het dashboardkastje doen en nadenken over hoe ik het beste een reparatie kan aanpakken.  -boehoe-
Pimp my Polo

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #178 Gepost op: wo, 20 dec 2006, 12:44:41 »
accu er ff uitpakken net als t dashbord kastje en dan het gat goed ontroesten gewoon genoeg wegslijpen zodat je zeker weet dat je goed plaatstaal overhoud en er dan weer een plaatje in lassen  -thumbsup-

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #179 Gepost op: wo, 20 dec 2006, 13:21:47 »
accu er ff uitpakken net als t dashbord kastje en dan het gat goed ontroesten gewoon genoeg wegslijpen zodat je zeker weet dat je goed plaatstaal overhoud en er dan weer een plaatje in lassen  -thumbsup-

Dat ik moet slijpen en lassen dat wist ik al, ik moet alleen nog uitzoeken waar, wanneer en waarmee ik dat ga doen, omdat dat niet hier op de parkeerplaats kan. Ik vrees dus dat ik naar mijn vaders huis moet, en mijn ooms lasapparaat zal moeten lenen, en dan even snel moet leren MIG-lassen. Dit alles 100km van mijn woning. Het zal ook allemaal in 1 keer gedaan moeten worden, inclusief nieuwe verf en diverse beschermgoedjes, aangezien deze auto mijn enige vervoersmiddel is zal ik ook gedurende de reparatie daar moeten blijven, en dit is nou niet echt weer om met verf in de weer te gaan.  Al met al erg omslachtig en erg veel planning vereist.  :(
Pimp my Polo