Auteur Topic: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990  (gelezen 42195 keer)

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #255 Gepost op: di, 07 jul 2009, 12:41:51 »
Die G40-veren zijn een mooie optie  -thumbsup-

Maarre: niks van gemerkt bij het proefritje... vaak het geval met gebroken veren volgens mij.


Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #256 Gepost op: di, 07 jul 2009, 12:42:11 »
Remmerij was dus prima?

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #257 Gepost op: di, 07 jul 2009, 14:19:08 »
remmerij prima inderdaad, ik heb in de dagen voor de apk een paar keer van hoge snelheid hard en lang geremd, dat heeft alle oppervlakteroest van de schijven wel afgehaald, en volgens mij de achterremcilinders beter gangbaar gemaakt, hij remt iets beter dan voorheen.

Nu maar even kijken wat ik allemaal kan verkopen om in de kosten te voorzien, ik had al het een en ander aan leuk spul liggen, maar ik heb bij de sloop ook nog het een en ander opgepikt. Onder andere goeie Girling 54 klauwen met remblokhouders passende op 86c veerpoten, polo 2f tellerbak met toerenteller en een aluminium klepdeksel.
Pimp my Polo

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #258 Gepost op: di, 07 jul 2009, 15:32:37 »
Onder andere goeie Girling 54 klauwen met remblokhouders passende op 86c veerpoten, polo 2f tellerbak met toerenteller en een aluminium klepdeksel.

Dat is leuk! Helemaal compleet? (nee ben voorzien, maar een complete set (beugels + klauwen), daar moet je toch minimaal de APK keurkosten voor terug kunnen verdienen.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #259 Gepost op: di, 07 jul 2009, 16:05:49 »
Dat is leuk! Helemaal compleet? (nee ben voorzien, maar een complete set (beugels + klauwen), daar moet je toch minimaal de APK keurkosten voor terug kunnen verdienen.

Ja, helemaal compleet, en zoals het eruit ziet niet erg lang geleden gereviseerd, ik zat eraan te denken om het zelf te reviseren, maar toen ik er thuis met de staalborstel overheen ging kwam onder alle remstof een boel glimmend zink tevoorschijn, en zo goed als geen roest, een beetje zonde om weer te reviseren volgens mij. 1 rubbertje heeft wel een scheurtje, iemand anders is tijdens het verwijderen van iets anders nogal ruig bezig geweest en deze beschadigd, maar rubbertjes plakken kan ik onderhand wel.

Het kwam van een leuke golf 1, met verlagingsset (80-80 volgens mij) en geboorde en gegroefde schijven voor, die heb ik niet meegenomen, een ervan zat het schroefje te vast van en de schijven waren erg versleten, de groeven waren bijna weg, de moeite niet waard volgens mij.

Ik heb ook een mooie middendemper gekocht, alleen jammer dat ze de katalysatoren zo rigoreus eraf hakken, en dus de flens van middendemper op kat er ook af gehakt is, daar moet dus een stukje van mijn huidige middendemper-pijp opgezet worden, gelukkig is de pijp nog erg goed, de demper zelf is bijna aan zijn einde. (mag ook wel, is nog de orginele)

Een getinte voorruit heb ik ook gekocht, dan kan mijn gebarsten ruit ook een keer vervangen worden. Het is allemaal een flinke investering geweest, en nu moet ik nog maar kijken of ik veren kan vinden, en anders op ebay.de maar wat bestellen, zijn niet zo duur nieuw, en dan bedenk ik me net dat nieuwe toplagers misschien ook nodig zijn.
Pimp my Polo

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #260 Gepost op: di, 07 jul 2009, 17:34:17 »
Hebben we toen bij de wiellagerwissel geen toplager vervangen?

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #261 Gepost op: di, 07 jul 2009, 17:47:54 »
we hebben toen (vorig jaar) alleen wiellagers uit een paar veerpoten geperst die ik aan het kaalmaken was om gestraald te worden. We hebben toen 1 toplager vervangen door een gebruikte die ik had nagekeken en van nieuw vet had voorzien.

Ik heb geen idee of die toplagers vervangen moeten worden, ze hebben geen merkbare speling of stroefheid, en ik weet niet wat de kans is dat ze tijdens het loshalen kapot gaan.
Pimp my Polo

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #262 Gepost op: wo, 08 jul 2009, 19:39:37 »
Wat doe je als een GT cockpitje toch iets te overzichtelijk is? Je doet er een metertje bij:  :D



En hier is hij op volledige grootte:

http://www.steilheck.nl/cpg/displayimage.php?pid=913&fullsize=1

De verbruiksmeter was deel van een golf 1 cabrio cockpitje met mfa, ik heb dus al eerder geprobeerd mfa in te bouwen, maar de mfa module bleek defect (geen wonder dat het niet wilde lukken) maar nu vond ik het zonde om er niets van te gebruiken, dus heb ik de mfa module eruit gehaald, een digitaal klokje ervoor terug, het verbruiksmetertje weer werkend gemaakt, en geschikt gemaakt, en wat bedrading getrokken op de cockpit voor het digitale klokje en handrem LED'je.

Het verbruiksmetertje had iets vastzitten in de vacuum-aansluiting, die aansluiting heb ik dus uitgeboord. Aan de zijkant zat dan een klepje dat electronisch een luchtkanaaltje zou afsluiten, wellicht om de verbruiksmeter uit te zetten bij stationairloop, of bij lage versnellingen (dan klopt het afgelezen verbruik natuurlijk niet) maar als hij niet afsluit is er een lek van het vacuum, lijkt me niet goed voor de motorloop van mijn NZ motor, dus het klepje heb ik verwijderd en het gat dichtgesoldeerd.

De boel ingebouwd in een cockpitomhulsel van een gt die ik er al in had, en de kilometerteller er maar ingelaten, wel een snelheidssensor toegevoegd, die zat ook bij de mfa spulletjes. De snelheidsgestuurde volumecontrole van autoradio's die kan daarop aangesloten worden, en cruise-control ook.

Er zit ook een shift-light in de verbruiksmeter, ik moet nog zien hoe ik die ga aansturen.

Edit: Natuurlijk werkt alles volledig, behalve de shiftlight.
Pimp my Polo

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #263 Gepost op: za, 11 jul 2009, 13:46:14 »
De G40 voorveren, achterveren en achterschokdempers zijn gisteren binnen gekomen, en ze zien er goed uit. De schokdempers heb ik schoon gemaakt en de veerschotels eraf gehaald, ontdaan van roest (1 had redelijk wat roest, 1 erg weinig, maar beide maar gedaan) en nieuwe verf erop (matzwart, had ik nog een spuitbus van liggen). Ik heb geen zin meer in doorgerotte veerschotels.

Maandag worden de voorveren vervangen en is de polo klaar voor de herkeuring
Pimp my Polo

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #264 Gepost op: za, 11 jul 2009, 15:31:46 »
 -thumbsup- Succes met keuren!
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #265 Gepost op: za, 11 jul 2009, 15:33:06 »
 withstupid
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #266 Gepost op: ma, 13 jul 2009, 22:48:46 »
Dankzij Dennis is de polo sinds vandaag voorzien van G40 veren en dempers. Omdat de originele G40 veren te kort bleken te zijn voor originele non-G40 dempers moesten we improviseren met orginele G40 voordempers. Ook lijkt de standaard demperolie dunner te zijn dan die van de G40, dus we hebben een mengseltje gemaakt dat een mooie dikte had. Veel trail en error met het weer inbouwen van de dempers, te veel olie erin, lucht gevangen enzovoort, maar uiteindelijk vonden we een manier waarop de boel goed werkte.

Een toplager had wat speling en een toplager sneuvelde bij het inbouwen, dus zijn die ook maar vervangen. De achterveren en dempers zijn ook maar vervangen, wat ook nog wat voeten in de aarde had, omdat de moeren op de dempers niet makkelijk los wilden.

Uiteindelijk is het toch voor elkaar gekomen, en de polo voelt heel wat beter aan met G40 veren en dempers dan met gebroken veren en slappe dempers. Nu is de polo klaar voor de herkeuring.
Pimp my Polo

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #267 Gepost op: di, 14 jul 2009, 08:36:11 »
Geen "How to" gemaakt?  -boehoe- Maar wel lekker geklust  -klus-

En nu op naar de keuring!

Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #268 Gepost op: di, 14 jul 2009, 09:51:09 »
die howto kan nog komen, als ik me alles nog goed herinner.  -thumbsup-
Pimp my Polo

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #269 Gepost op: di, 14 jul 2009, 11:13:18 »
Herkeuring staat in de planning voor morgen, laten we hopen dat dat goed gaat.
Pimp my Polo