phoe heel wat berichten hier.
Ik zie een bericht van martijn over dat ik het probleem van de remmen heb opgeblazen? Nee ik heb enkel aangegeven dat het pedaal wegzakt bij de rem vasthouden. Over wegvallende druk en het geheel opblazen van het verhaal, is door toedoen van alle andere forumleden die daar hebben gepost. Ik dacht in eerste instantie namelijk ook dat ontluchten wel voldoende zou zijn, maar ik vroeg het opzettelijk hier om te weten of anderen dit ook dachten. En dan geef je mij de schuld van opblazen? sorry, maar lees dat topic en vooral de eerste post nog eens door
Roel: ik post in dit topic nog steeds fotos van me witte polo die ik inmiddels al meer als een jaar heb.
Serge: stabisteunrubber is aan gort, hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt dat het getik, in combi met de stuurstang die dus iets speling heeft op het stuurhuis (of het stuurhuis zelf, kon ik niet goed localiseren) Iig komen die alu wellemsblokken er dus onder. En ik ga kijken of met het aandraaien van de bout van de stuurstang, het probleem verholpen wordt.
Overigens, keuze van velgen voor een witte auto vind ik juist heel moeilijk. Omdat wit, zilver en dergelijke kleuren, teveel overeenkomen met de gepolijste rand. Wit sowieso niet, want dat staat niet op een witte auto (mijn mening)
@JJ: ik heb sowieso gepolijste randen, dus zo wordt t niet.
@ramon: ik ben nog niet bezig met polijsten. Ik heb wel een voordeel en dat is dat de velgen al een gepolijste rand af fabriek hebben gekregen. Er moet enkel een corosie/oxidatieplek worden bijgewerkt en de harten moeten opnieuw worden gespoten.
Het geheel afpolijsten doe ik op de auto zelf, omdat het dus al gepolijst is, kost het zo wat minder tijd dan als je van 0 moet beginnen met polijsten. Maar dat wordt ook pas later gedaan.
@hanf: tis nu een standaard 55 pk autoke. Maar ik wil m wel gaan tunen, dus er komen zeker wat paardjes bij. Niet heel veel, maar hoop toch boven de 75 uit te komen straks. Nog redelijk weinig, maar ik wil wel een set fatsoenlijke banden eromheen. Goedkoop is duurkoop zeggen ze vaak. Van toyos ben ik bijvoorbeeld al niet kapot, wel vaak goedkoop, maar ze zijn binnen 10.000km ook helemaal kaal bij sportief rijden, iig de aangedreven wielen. Nankang heb ik om diezelfde reden geen vertrouwen in. Heb liever een bekend merk erop liggen dat bekend staat om goede kwaliteit en prestaties (en dan heb ik het dus ook over de levensduur) dan een goedkoop merk wat misschien wel goed ervaren wordt door somiggen, maar ook door velen wordt verafschuwd.
Remleidingen: voor 2e jaar op rij adviespunt bij apk, dus ik wilde ze vervangen. maar richard beweert dat enkel demonteren, oplappen en terugmonteren voldoende zal zijn, omdat ze op zich nog netjes eruit zien.
@arjan: 2K lak, wat voor lak bedoel je dan, waar kan ik sowiets krijgen. Neem aan niet bij de plaatselijke bouwmarkt of van motip bijvoorbeeld? Moet voor mij wel in een spuitbus zitten, want ik heb hier geen spuitcabine of compressor om te spuiten. Ben niet thuis in lakken. Weet wel dat het 2 componenten is, maar voor de rest weet ik er niets vanaf. Dus wellicht kun je iets meer erover vertellen? (ik zoek sowieso even er wat over op)
Kleur van de velgen vroeg ik juist omdat ik zelf niet weet wat te kiezen. Zwart vind ik eigenlijk te gewoontjes, en ik vind wintervelgen in het zwart wel kunnen, maar niet als zomervelg, dan moet het al zeer donker grijs/antraciet zijn voor ik t als zomervelg zou willen.