FF reageren op Arno 83 en sprint26.
Helaas herken ik de verhalen van sneller werken en kwaliteitsverlies en s'avonds doorwerken
Ik kan alleen vertellen hoe en waar ik werk. Ik werk al meer als 20 jaar in de autoschade en heb al heel veel veranderingen meegemaakt, uren registratie ,groene polis, watergedragen lakken, HVLP spuiten, steeds meer herstellen i.pv. vernieuwen, spotrepairs en deel reperaties, foto's maken van alle reparaties in de geschuurde plamuur voor de verzekeringsmaatschappijen enz enz.
Er zijn op dit moment ong. 1200 autoschadeherstelbedrijven in nederland. Er worden steeds minder schades gereden, oorzaken: verkeersveiligheid is toegenomen (rotondes , drempels en andere snelheids beperkende maatregelen) verder zijn de auto's steeds veiliger geworden ( wegligging ,banden, elektronische snufjes die de passieve veiligheid bevorderen). Ook komen er steeds meer kleine auto's op de weg die relatief gezien ook kleinere schades rijden (aan een grote dure auto kun je meer schade rijden en dus meer geld verdienen)
Het huidige schade aanbod kan verwerkt worden door 600 schade bedrijven i.p.v. de huidige 1200!!!
Er is o.a. door de grote verzekeringsmaaschappijen (ABS, Achmea, Tophertsel, Interpolis, Schade Garant ) een formule bedacht om het schadeaanbod te verdelen onder de bedrijven. (dit heet "gestuurde schadestroom" dus niet het werk van particulieren).
Bedrijven die in de "eerste kring" geplaatst worden daar gaat het eerste het werk naar toe. is er werk "over" dan gaat dat naar bedrijven in de "tweede kring".
Om in die "eerste kring" te komen moet een bedrijf aan strikte voorwaarden voldoen zoals gereedschap, kennis ,opleiding personeel enz enz. Verder moet je 10% inleveren op je uurloon en mag je niet te veel vernieuwen maar moet je dus meer repareren, Lijkt op een wurg contract niet?
De kleinere (vaak ook minder kwalitatief) bedrijfjes worden de dupe en zullen andere bronnen aan moeten boren om het hoofd boven water te houden.
De kwaliteit van de reparaties gaat er bij ons zeker niet op achteruit!
Steekproeven door verzekeringsmaatschappijen (na de reparatie) worden veelvuldig uitgevoerd. Je kunt als bedrijf een "gele kaart" krijgen , een soort waarschuwing. Bij veelvuldige herhaling kun je je licentie kwijtraken!
Wij hebben heel veel jonge auto's te repareren en de eigenaren zijn vaak erg kritisch.
En wat overwerken betreft: ik heb misschien in al die jaren nog geen 10 uur overgewerkt!-thumbsup-
Kortom:je moet je onderscheiden als autoschade bedrijf, er zijn er gewoon te veel.
Ook ik heb in mezelf geinvesteerd in de loop der jaren, ik heb vele opleidingen /cursussen gevolgd(en vele in eigen tijd en op eigen kosten).Ik heb mij gespecialiseerd in jeugdigen en opleiding. Verder coach ik jongeren op emotioneel / sociaal gebied. Praktijk en stage begeleider is daarom ook een van mijn taken.
Ik heb misschien makkelijk lullen maar dit is mijn verhaal
Tip: Denk in mogelijkheden niet in on-mogelijkheden