Auteur Topic: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990  (gelezen 41755 keer)

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #240 Gepost op: do, 27 mrt 2008, 21:09:59 »
Hier de foto's, ze zijn niet zo goed gelukt en geven een nogal vertekent beeld, de cockpit is wel wat feller verlicht dan hoe het op de foto lijkt.

Ik heb ook maar foto's van de schakelaars rechts van de cockpit gemaakt (de koplamphoogteverstellingsschakelaar is een stuk minder fel verlicht, hier zit een andere led in, omdat daar geen 5mm LED in paste, de andere schakelaars zijn voorzien van 5mm LED's. In het donker is het wel goed te onderscheiden. De alarmlichtschakelaar ziet er ook wat feller uit dan de anderen, dit komt vanwegen de grotere oppervlakte van het doorschijnend gedeelte.

De derde foto is van het ventilatie-paneel.
Pimp my Polo

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #241 Gepost op: do, 27 mrt 2008, 21:10:38 »
schakelaars:
Pimp my Polo

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #242 Gepost op: do, 27 mrt 2008, 21:11:12 »
en de ventilatie:
Pimp my Polo

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #243 Gepost op: di, 27 mei 2008, 21:52:50 »
Even een update,

Er is nog niet echt veel gebeurd sinds de LED perhikelen, maar ik ben net wat onderdelen wezen halen, deze komen allen van een geslachte polo 2f G40:

- Remklauwen voor met remzadels (met beugels)
- lastafhankelijke remkrachtverdeler
- Achteras met remmerij, waarvan de remcilinders en remvoeringen nog bijna nieuw zijn
- Draagarmen voor inclusief stabilisatorstang, jammer genoeg zijn de draagarmen niet beide uniballs, 1 is door een standaard draagarm vervangen, dus ik moet nog zien wat ik daarmee doe.
- Veerpoten voor inclusief wielnaven en wiellagers, bovenste veerschotels en toplager, 1 wiellager is niet helemaal lekker, jammer genoeg.
- In gelijke delen deelbare achterbank, inclusief scharniertjes, mist alleen een paar schroefjes en ringetjes voor het monteren.

Ik ben van plan het achteraslichaam en de veerpoten, en waarschijnlijk als ik toch bezig ben de bovenste veerschotels, stabilisator en wat klein grut, te laten stralen en zwart poedercoaten. De remklauwen en zadels voor wil ik ook ontdoen van roest en in de rode lak of poedercoat (laten) zetten. De hele mikmak er dan inclusief remkrachtverdeler en nieuwe remleidingen, inclusief de remslangen van de groupbuy eronder monteren. Ik moet alleen nog de juiste schokdempers tegen komen voor bij mijn 40/40 verlagingsveren, dan kan die set er ook onder. Misschien wil ik toch iets minder verlagen dan 40mm, maar daar ben ik nog niet over uit. Wegens budgetoverwegingen zal dit waarschijnlijk wel enige tijd duren voordat ik dit alles rond heb.

Al met al nog genoeg te doen dus.  -klus-
Pimp my Polo

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #244 Gepost op: wo, 24 jun 2009, 17:21:52 »
Na lang weg te zijn geweest ben ik weer terug.

Met de Polo is in tussentijd weinig gebeurt, de gedeelde achterbank is gemonteerd. Van de LED's in het dashboard moest er afgelopen jaar 1 vervangen worden.

Afgelopen winter is er een barst in de voorruit ontstaan, vanuit de rand onder het rubber, dus niet begonnen met een sterretje. Aangezien deze barst zich aan de rand van de ruit bevindt is dit voor zover ik weet geen APK afkeurpunt, dus de voorruit moet nog even wachten.

De APK keuring zit er over twee weken aan te komen, en ik heb de Polo vandaag even grondig gecontroleerd, en er zijn 2, mogelijk 3 punten die aangepakt moeten worden.

- De rechter buitenste homokineethoes heeft een klein scheurtje, direct bij de buitenste "klem". Dit is duidelijk niet de originele klem, maar slechts een tie-rib. Als ik een fatsoenlijke klem zou gebruiken zou deze over het scheurtje vallen en deze afdekken, ik zit er nog over te denken om dit zo te doen, dan hoeft de hele boel nu nog niet los. Maar het wordt ook een keer tijd om de 5bak erin te zetten met een nieuwe koppeling, en dan kan de homokineethoes ook meegenomen worden denk ik zo.

- De einddemper heeft een gaatje, dan is de vraag, oplappen of vervangen, misschien dat dit kleine gaatje gelast kan worden, en dan kan ik weer een jaar vooruit, maar zowel de einddemper als de middendemper hebben hun beste tijd gehad, maar ik wacht liever met vervangen tot ik er ook wat geld aan kan uitgeven. Ook de aansluiting tussen middendemper en einddemper lekt weer (vorig jaar ook al, toen opgelost met firegum of iets dergelijks in de aansluiting) die sluiting zit vast met een vervelende en slechte klem, deze wil ik dus ook vervangen voor eentje die de boel wel dicht houd.

- Het derde punt is de stalen remleidingen, er zitten wat roestplekjes op, maar naar mijn mening geen put-corrosie, maar of de keuringsmeester daar hetzelfde over denkt weet ik niet. Ik wilde de remleidingen eigenlijk pas vervangen wanneer ik de g40 remmerij erop zet, maar die onderdelen wilde ik eerst nog schoon maken en spuiten/poedercoaten, daarvoor moet ook nog eerst geld komen.

Nou, ik ben blij om weer terug te zijn.
« Laatst bewerkt op: wo, 24 jun 2009, 19:44:07 door PoloDennis »
Pimp my Polo

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #245 Gepost op: wo, 24 jun 2009, 18:58:40 »
as hoes vervangen
 ruit vervangen
eindemper geheel eerst bekijken of dit gelast kan worden , is de demper aardig slecht vervangen
remleidingen roestplekjes schuren en aflakken indien te erg verroest ,vervangen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #246 Gepost op: do, 25 jun 2009, 20:10:10 »
ok, waar kan ik de ashoes met bevestigingsdelen het beste halen, ome Edgar zegt dat het voor zo'n 16 euro bij de dealer verkrijgbaar is, de uitlaatklem zou voor zo'n 3 euro daar verkrijgbaar zijn. Zouden bij Lasaulec en Brezan deze onderdelen ook verkrijgbaar, en misschien goedkoper zijn, en zou de kwaliteit ook minder zijn? Erg irritant dat deze zaken geen online catalogus hebben die een beetje werkt.

De ruit wilde ik ook vervangen, maar ik wilde wachten tot na de APK, voor zover ik weet is een barst (zelfs met zij-barsten) aan de rand van de voorruit geen APK-afkeur, is dit juist, of heb ik het mis? Ik heb het ergens op internet gelezen op de website van een garage, maar het internet is niet altijd de beste bron.

De remleidingen wil ik nog een keer grondig nakijken en behandelen met noverox. Als er toch wat vervangen moet worden aan de remleidingen deed ik het het liefst in een keer goed, en zette ik er de G40 remmen, remverdeler en achteras op, maar die onderdelen moeten nog steeds gestraald, gespoten, gepoedercoat en verzinkt worden, en daar heb ik op het moment geen financiële middelen voor.

De einddemper wilde ik lassen, het staal is nog dik genoeg denk ik en het is maar een klein gaatje, een paar milimeter, maar ik ben geen lasser dus dit moet nog even bekeken worden.

Genoeg te doen, en de datum komt steeds dichterbij.

Ik ben wel blij dat er niet nog meer verrassingen zijn, hoewel, tot nu toe heb ik elk jaar nog wat gemist wat er bij de keuring naar voren kwam, ik hoop dat dit jaar dit niet zal gebeuren.
Pimp my Polo

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #247 Gepost op: do, 25 jun 2009, 20:19:24 »
Ashoesje kost niet veel bij automaterialeboer: veel verkocht produkt he

1 scheur zonder aftakkingen is bij mijn weten toegestaan bij de apk.

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #248 Gepost op: do, 25 jun 2009, 20:27:28 »
Ashoesje kost niet veel bij automaterialeboer: veel verkocht produkt he

1 scheur zonder aftakkingen is bij mijn weten toegestaan bij de apk.

Tja, dit is een scheur met aftakking, maar ik heb gelezen dat dit mag als dit niet in je blikveld zit (wat blikveld is waren wat vaste afmetingen voor opgegeven). Deze scheur zit in de bijrijderszijde onderhoek, dus verderuit het blikveld kan je niet komen.
Pimp my Polo

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #249 Gepost op: do, 25 jun 2009, 21:13:57 »
Met die ruit komt ie zonder problemen door de keuring  ;) Mocht ik je tzt aan een nieuwe ruit kunnen helpen geef je maar een gil doe dat namelijk voor de dagelijkse kost  :D en groningen-hoogeveen is goed te doen mocht je dat willen!

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #250 Gepost op: do, 25 jun 2009, 21:50:23 »
Met die ruit komt ie zonder problemen door de keuring  ;) Mocht ik je tzt aan een nieuwe ruit kunnen helpen geef je maar een gil doe dat namelijk voor de dagelijkse kost  :D en groningen-hoogeveen is goed te doen mocht je dat willen!

Da's een pak van mijn hart, de ruit wil ik inderdaad wel vervangen, een hele ruit ziet er veel mooier uit, en ooit zal deze wel verder scheuren, al het scheuren dat hij tot nu toe heeft gedaan met de vorst van de winter, toen is het ook ontstaan, zo van onder het rubber uit. Als de ruit er dan een keer toch uit is moet eigenlijk ook een roestplek aan de A-stijl aangepakt worden.
Pimp my Polo

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #251 Gepost op: do, 25 jun 2009, 21:53:03 »
Als je de auto niet meteen nodig bent zou ik idd meteen goed die roestplek aanpakken -thumbsup- Wil je wel een keer komen helpen met de ruit loshalen  ;)

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #252 Gepost op: di, 07 jul 2009, 10:16:11 »
Vandaag is APK dag, ik had de achter-uitlaatdemper laten lassen, maar zijn weer nieuwe gaatjes in ontstaan, en het binnenwerk kwam er ook al uit. Dus heb ik daar gisteren een vervanging voor op de sloop gevonden. Ik dacht dus klaar te zijn voor de APK, de polo had ook geen aandachtspuntjes, slechts 1 klein afkeurpunt; beide voorveren gebroken.  -gert-  vervangingskosten omstreeks 400 euro, nee dat heb ik niet.

Dit was me dus niet opgevallen, ik moet dus nog snel 2 voorveren opsnorren en die eronder zien te krijgen. Ik heb nog verlagingsveren liggen (apex 40-40) maar die wilde ik liever niet in combinatie met mijn oude standaard dempers monteren, en wachten tot ik complete veerpoten kon opbouwen (bijna klaar met alles demonteren, dan moet alles gestraalt en gecoat/gespoten worden en nieuwe lagers erop/erin, en wat stuggere dempers erbij.

Dus als iemand nog goede standaard voorveren heeft die hij danwel zij wil verkopen of een goed idee heeft waar ik ze vandaan kan halen (ik zal direct even op ebay kijken), dan hoor ik dat graag, alvast bedankt.
Pimp my Polo

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #253 Gepost op: di, 07 jul 2009, 10:18:37 »
Is misschien een goed paar standaard veerpoten een optie. Hoef geen veren te vervangen alleen de poten.  -dunno- Helaas heb ik die echter niet voor je.
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #254 Gepost op: di, 07 jul 2009, 10:24:28 »
De veerpoot moet toch los = veren zijn nu gebroken.

Apex veren voorzijde monteren = netzoveel werk ivm andere veren

Apex veren = kosten niets, je hebt ze al.

Bij montage Apex set en andere gestraalde poten etc. = de hele boel moet toch weer los.



Jouw apex veren gaan echt niet lijden onder de originele dempers én het is een extra motivatie om de rest ook snel in orde te maken. Ik zou gewoon die Apex veertjes monteren.

Of je haalt idd een paar standaard poten van de sloop.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983