Auteur Topic: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990  (gelezen 42203 keer)

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #225 Gepost op: za, 16 jun 2007, 00:18:34 »
en een closeup van de aanpassing aan de koplampbeugel
Pimp my Polo

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #226 Gepost op: za, 16 jun 2007, 00:20:52 »
net genoeg ruimte aan bijrijderskant
Pimp my Polo

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #227 Gepost op: za, 16 jun 2007, 00:25:25 »
en een foto van de achterkant van een nog uitgebouwde koplamp-unit
Pimp my Polo

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #228 Gepost op: za, 16 jun 2007, 00:34:12 »
en de schakelaar uit een golf 2 die er voorlopig ingaat tot ik een betere heb gevonden (er zou iets passend in passats van tussen 1986-1988 hebben gezeten)
Pimp my Polo

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #229 Gepost op: za, 16 jun 2007, 00:37:29 »
dat waren de foto's voorlopig, Dennis, nog bedankt voor het nemen ervan  -thumbsup-
Pimp my Polo

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #230 Gepost op: za, 16 jun 2007, 02:27:10 »
Dennis & Dennis het Dynamische Duo  :D

Goed bezig !  -thumbsup-

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #231 Gepost op: za, 16 jun 2007, 16:14:33 »
Dennis & Dennis het Dynamische Duo  :D

Goed bezig !  -thumbsup-

Ja, 2 Dennis-en weten vaak meer dan 1 (in dit geval niet 2x zoveel, want mijn kennis is vrij beperkt)

Dennis heeft ook nog eens ome Edgar geraadpleegd en het blijkt dat zowel de Passat van 1986-1988, de Golf 1 Cabrio van 1984-1993 als de scirocco 2 van 1984-1992 passende lichtbundel-verstelling-schakelaars hebben gehad. Ik ga dus maar voorzichtig opzoek naar een van deze, en die komt dan mooi boven de mistlampschakelaar, want ik denk niet dat ik ooit stoelverwarming ga installeren.  :P



Pimp my Polo

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #232 Gepost op: ma, 18 jun 2007, 21:53:59 »
niet eens???

gr

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #233 Gepost op: ma, 18 jun 2007, 22:09:26 »
leuke aanpassing! ziet er niet al te ingewikkeld uit, mits de goede onderdelen aanwezig zijn..

Toch? Of is een kabeltje trekken toch nog ingewikkeld? Trek je hem netjes naar de zekeringkast? Maak je er een apart circuit van?

Het klinkt alsof je het allen netjes gaat wegwerken!

Ben erg benieuwd.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #234 Gepost op: di, 19 jun 2007, 09:04:15 »
leuke aanpassing! ziet er niet al te ingewikkeld uit, mits de goede onderdelen aanwezig zijn..

Toch? Of is een kabeltje trekken toch nog ingewikkeld? Trek je hem netjes naar de zekeringkast? Maak je er een apart circuit van?

Het klinkt alsof je het allen netjes gaat wegwerken!

Ben erg benieuwd.

De motoren hebben 3 aansluitingen, +, - en G.

+ pak je van het dimlicht en - pak je van de massa van je koplamp, G is de enige draad die je helemaal van je schakelaar naar de motoren moet trekken.

De schakelaar heeft 5 aansluitingen, 1 instrumentenverlichting, 1 dimlichtaansluiting, 1 G en 2 massa.

Ik heb maar 1 massa aangesloten, 2 heeft geen toegevoegde waarde. De het dimlicht heb ik van de andere kant van het schutbord gepakt (na de zekering, ik wil niet dat de boel ongezekert is, een apparte zekering ertussen kan natuurlijk ook) Je kan ook het dimlicht van achter de zekeringskast pakken, maar dan moet je waarschijnlijk een stekkertje toevoegen, en ik heb die stekkertjes niet, maar dit is wel de mooiste oplossing. De G draad heb ik helemaal in zwart isolatietape gewikkeld en langs de orginele kabelboom getrokken en in dezelfde klemmen vastgeklemt. Niet de mooiste oplossing, maar het werkt en is veilig.

Ik heb natuurlijk eerst het kapotte 3mm gloeilampje in de schakelaar vervangen door een 3mm superfel ledje met een bijpassend weerstandje zodat ik 's nachts de verstelling ook kan vinden.  -thumbsup-

Er moeten nog een paar mini-gloeilampjes vervangen worden door LED's en dan is mijn interieurverlichtings-upgrade ook klaar.

Al met al waren de beugeltjes voor de motoren meer werk, het aluminium buigen is 1 ding, maar het gat figuurzagen kost wat meer tijd en frustraties, maar de 2e ging al heel wat beter dan de 1e, alleen jammer dat hij maar 2 koplampen heeft, anders zou ik er nog handigheid in krijgen.  :D
Pimp my Polo

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #235 Gepost op: di, 19 jun 2007, 09:56:19 »
ik heb ook nog 2 koplampen :P

Geintje,
Klinkt goed.

Beetje hobby beunen met een figuurzaag is altijd leuk. vooral als het ook nog es een keer werkt!
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #236 Gepost op: wo, 26 mrt 2008, 16:12:23 »
Na lange tijd is het weer tijd voor een korte update. Er zijn genoeg wilde plannen, maar het bijbehorende geld ontbreekt vaak.

Er zijn 2 nieuwe speakers geplaatst op de standaard plekken achterin aan weerszijde van de hoedenplank, omdat de oude standaard speakers versleten (gescheurt) waren.

De ventilatie- en temperatuur-regelingspaneel is voorzien van LED-verlichting, door achter elk symbool een 3mm gaatje te boren en daar een 3mm superfel ledje te plaatsen, groen is gebruikt voor alle symbolen behalve warm en koud. (respectievelijk rood en blauw) De LED's zelf moesten nog wel een stukje afgeschuurt worden omdat ze te hoog waren, maar er kon net genoeg af.

Ook is 1 (door mij) zelfgemaakt LED-cockpitlampje onlangs overleden, dus het was tijd voor een nieuwe, maar in plaats van gewoon een vervanging te maken, heb ik nu 3 LED-cockpitlampjes erbij gemaakt met elk 2 5mm LED's, in plaats van de oude die ik met elk 1 5mm LED heb gemaakt. Alle LED's zijn groene superfelle leds met grote stralingshoek. (1300mCd 120 graden)

De eerste foto is van 3 typen cockpitlampjes, links standaard, midden 1 LED en rechts 2 LED's
De tweede foto is van de set van 3 cockpitlampjes van 2 LED's per stuk. (ze passen net door de gaten achterin de cockpit)
Pimp my Polo

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #237 Gepost op: do, 27 mrt 2008, 09:56:36 »
Wordt je nu niet verblind door de cockpitverlichting? :)

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #238 Gepost op: do, 27 mrt 2008, 10:53:27 »
Maak je die ledjes voor de tacho zelf? Of zijn ze te koop met de juiste fitting?

En heb je misschien foto's van deze verlichting in het donker?

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: Project [YX-63-DV] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #239 Gepost op: do, 27 mrt 2008, 13:51:07 »
Maak je die ledjes voor de tacho zelf? Of zijn ze te koop met de juiste fitting?

En heb je misschien foto's van deze verlichting in het donker?

Ik maak ze zelf, ze zijn wel te koop met de juiste fitting, maar dan zijn ze een stuk duurder, en het is dan maar afwachten wat voor effect ze geven, vaak zijn ze gemaakt met leds met een kleine stralingshoek, en dan is de lichtverdeling vaak slecht. Je kan ze ook met 3mm LED's maken (ik denk dat je er dan minstens 4 kwijt kan) maar die heb ik nog niet gezien met grote stralingshoek bij de zaak waar ik ze vandaan haal.

De kleur zal groen moeten zijn, want in de cockpit zit standaard een groen filter boven bij de lampjes, en achter de digitale klok. Als je een andere kleur wil gebruiken zullen die filters verwijdert moeten worden, achter het klokje is dat niet zo'n groot probleem, de cockpit moet dan open, het klokje eruit en het schermpje van het klokje moet ook los geschroefd worden, dan zit het filter direct achter het schermpje. De lichtbak bovenaan de cockpit zit echter voor zover ik heb gezien vast gesmolten, dus dit zal niet zonder schade verwijdert kunnen worden. Groen vind ik zelf ook een plezierige kleur, dus mij hoor je niet klagen.

Anders dan bij de standaard lampjes is het bij deze LED's wel van belang welke pool op + en welke op - komt. Als je ze er  verkeert om in doet, dan doen ze niets.

De lampjes met enkele LED's zijn al iets feller dan standaard 1,2 watt en 2 watt lampjes, de 2 LED versie heb ik nog niet in het donker gezien, maar ze lijken weer iets meer licht te geven, en met wat geluk ook een betere verdeling, ik zal proberen vanavond wat foto's te maken, maar foto's van verlichting zijn vaak vertekent en het ziet er in het echt toch vaak anders uit.

De cockpitverlichting verblind nog niet, maar de verlichting van de ventilatie/verwarming is toch wel wat feller dan verwacht, maar dat is nog steeds beter dan niets kunnen zien. Bij gebruik van LED's is het wel van belang te weten dat de lichtdimmer boven de lichtschakelaar minder invloed op de felheid van de LED's heeft dan op standaard lampjes. Daar kan ik natuurlijk de lichtschakelaar voor aanpassen, maar dat is weer wat veel werk om dat onzichtbaar te doen, en dan kan je slecht LED's en gloeilampjes gemengd gebruiken. Ik heb onderhand geen gewone gloeilampjes aan de dimmer zitten, alles is vervangen door LED's, in alle schakelaars, in de cockpit, in het ventilatie/verwarmings paneel en achter de sigarettenaansteker.

Op dit moment heb ik nog maar 2 gloeilampjes in het interieur, 1 van de binnenverlichting, en 1 grootlicht-waarschuwings lampje in de cockpit. Ook deze 2 zullen een keer vervangen worden.
Pimp my Polo