Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 4 5 6 ... 10
1
Techniek / Re: Led-lampjes ter vervanging van gloeilampjes
« Laatste bericht door Gekke Gerrit Gepost op do, 19 okt 2017, 22:33:02 »
180W? En alles blijft heel? Ook reflector blijft goed? Ik reed altijd met 100W "rallye"lampen van Philips vˇˇr. Ga nu Xenon proberen.
Achter nog niets geprobeerd...

Tip: als je wat anders gaat proberen, ga dan een relais er tussen bouwen. Dam hoeft er slechts een stuurstroompje door je lichtschakelaar, gaan ze iets langer mee... ;)
2
Voorstellen / Re: troste polobezitter jon - chuchuchu polo
« Laatste bericht door Audioholic Gepost op do, 19 okt 2017, 21:42:58 »
na een paar dagen haren uit het hoofd trekkend om de zwarte, loopt die eindelijk weer goed

ineens rijk lopen en koud gigantisch sputteren, erg wisselvallig en warm sputterde die nagenoeg niet, soms wel vermogen en soms een uitgesmeerde bende.

sensoren gewisseld, co pot armer gesteld ivm injectoren die groter zijn dan origineel, co pot verwisseld door een andere die zeker weten werkt, temp sensor gewisseld, mocht allemaal niet baten.

uiteindelijk bleef alleen de brandstofdrukregelaar over, en ja hoor, een andere der in en hij loopt weer als een naaimasjiene met klapperende zuigers -naughty-
3
Projecten / Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Laatste bericht door Audioholic Gepost op do, 19 okt 2017, 21:34:13 »
mijn digifant hok loopt aardig rijk als die koud is. en hij loopt duidenlijk beter als die van "koudloop" af is.

heb wel gemerkt met mijn wideband als die nog in koudloop zit terwijl die warm is (net starten met warme motor) dat die dan ff wat armer loopt.

en met een koude motor moet er meer peut in om hetzelfde verbrandingsmengsel te krijgen als warm.

oftewel, hier is koud starten afr 10 a 11. eenmaal opgewarmd 14.5,  starten met warme motor even 13 ish, en uiteraard volgas rond de 12.4

14.5 is stoich en 10 a 11 is pisrijk  -naughty-
4
Techniek / Re: Led-lampjes ter vervanging van gloeilampjes
« Laatste bericht door Audioholic Gepost op do, 19 okt 2017, 21:09:38 »
ervaringen op 2 fronten,

goedkopere ledjes, in de achterlichten, viel niet op.



duurdere powerled in de koplamp (h4) , lichtbeeld was redelijk, opbrengst ook redelijk,best veel strooilicht..

knipperlicht zit je vast aan een knipperlichtweerstand. en dan moet je ook geen 5 euro lampje er in mikken.

de kracht achter led bij moderne auto's zit hem vooral in de reflector

osram high power kit is aan te raden, ik rij met 180w pitten met geupgrade bekabeling en je ziet zoveel meer -thumbsup- (goudgeel)

5
Voorstellen / Re: Volkswagen Polo 86C Pickup
« Laatste bericht door nappertje Gepost op do, 19 okt 2017, 19:14:05 »
-welkom-
6
Voorstellen / Re: Volkswagen Polo 86C Pickup
« Laatste bericht door Sjon Gepost op do, 19 okt 2017, 19:12:11 »
 -welkom-
Deze?
7
Techniek / Led-lampjes ter vervanging van gloeilampjes
« Laatste bericht door KoenG40 Gepost op do, 19 okt 2017, 17:17:19 »
(Via zoekfunctie [LED] geen antwoorden gevonden)

Laats heb ik in schemer en donker een stuk achter mijn G40 gereden 
Het viel me op dat de lichtopbrengst van achter-, rem- en knipperlichten zwak is vergeleken met moderne auto's. (De achterlichten waren net gewassen).

Er zijn tegenwoordig - ter vervanging van de bulbs in de achterlampen - LED-lampen in allerlei maten te koop die een hogere lichtopbrengst beloven.

Voor kop-(H4) en mistlampen (H3) zijn ook 'moderne' al dan niet LED-varianten te koop. o.a. van Philips en Osram, die een veel hogere lichtopbrengst beloven.

Ervaringen? Aan te raden?
8
Projecten / Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Laatste bericht door KoenG40 Gepost op do, 19 okt 2017, 17:07:18 »
Nieuwe pompje erin. Proefgereden - door stad - buitenweg - snelweg - stad. Loopt mooi stationair, redelijk vlot op temperatuur (maar 90║ haalt ie net niet), trekt goed door op toeren.

A/F-meterjtje krijgt signaal direct vanaf de lambdasonde die de Digifant aanstuurt. Geeft bij warme motor en normaal rijden mooi 'sto´ch' (closed loop) aan, en gaat bij dieper intrappen gaspedaal netjes naar Rich en bij 'gas los' geeft ie - zoals het hoort - niks aan.
Tot zover tevreden.

Direct na koude start staat ie in het (oranje) middengebied tussen Lean (rood) en Rich (groen). Zodra ik een kort stukje heb gereden zakt ie helemaal terug in het Lean-gebied, totdat ie - als motor warm is - Sto´ch (closed loop) aangeeft. Dat vind ik een beetje vreemd. Juist bij koude motor zou het mengsel toch een Rich moeten zijn? (a.h.w. de choke uitgetrokken?)
9
Projecten / Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Laatste bericht door KoenG40 Gepost op do, 19 okt 2017, 17:05:15 »
(...) Onderhand is wel alles al een keer vervangen

Jazeker, is weer zo goed als nieuw  :)
10
Voorstellen / Re: Volkswagen Polo 86C Pickup
« Laatste bericht door KoenG40 Gepost op do, 19 okt 2017, 17:03:32 »
 -welkom-
 -foto- - die kan je onder je te posten bericht [ + Bijlagen en andere opties ] toevoegen.

Het leuke is dat als je hier je berichten en plaatjes plaatst je helemaal geen FB nodig hebt  :)
Wel zo handig voor al die mensen die geen FB gebruiken -thumbsup-
Pagina's: [1] 2 3 4 5 6 ... 10