Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 4 5 6 ... 10
1
Projecten / Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Laatste bericht door patrick86c Gepost op zo, 17 nov 2019, 19:17:45 »
Daar dacht ik ook aan,Wiechers heeft als ik het goed heb,een stabilisatorstang waar een halve maan zeg maar tussen gelast zit.
2
Projecten / Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Laatste bericht door Gekke Gerrit Gepost op zo, 17 nov 2019, 15:03:17 »
Volgens mij heeft Wiechers daar een versie voor indd
3
Projecten / Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Laatste bericht door Sjon Gepost op zo, 17 nov 2019, 14:43:05 »
5. Bij stevig optrekken resoneert de uitlaat tegen de onderste veerpootbrug. Ik meen me te herinneren dat iemand hier (Sjon?) zo'n zelfde type veerpootbrug heeft aangepast: ter plaatse van de uitlaat een stukje (10 cm?) van de buis er tussenuit gezaagd en in plaats daarvan een zeg maar komvormig stuk metaal er tussen gelast. 
Zoiets    จจจจจจUจจจจจจ
Bij mij tikte de onderste motorsteun ๓p die draagarmbrug: buis opengeslepen en met een hoekje weer dichtgelast.
Bij jouw dus de uitlaat: jou idee is een oplossing, er is/was zelfs zo'n draagarmbrug die dit standaard al heeft (ander merk ofzo -dunno-)
4
Projecten / Re: Project [ZL-82-XY] Polo 2f CL Stufenheck!
« Laatste bericht door Sjon Gepost op zo, 17 nov 2019, 14:30:55 »
Dat een blauwe stekker echt wel op en blauwe stekkeraansluiting en een witte op een witte, moet want anders blijft je temperatuur meter zo op max staan (thnx aan Sjon om onze kleurenblindheid te corrigeren  -thumbsup-)
En de zwarte op de zwarte -nana-
Was ook maar toevallig dat Raymon tussen neus en lippen door zei dat er een witte stekker op een sensor in 't thermostaat zat, anders had ik ook niet kunnen bedenken wat 't probleem was.
Ter verduidelijking voor de meelezers: wit is in dit geval die van de extra luchtschuif onder inlaatspruitstuk (zwart en blauw uiteraard tempsensors)
5
Projecten / Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Laatste bericht door JBM Gepost op za, 16 nov 2019, 11:16:24 »
Je hebt van die vervangende rubbers van ik meen powerflex, die zijn ook iets harder. (geen ervaring mee)

Bij een niet verlaagde wagen zou ik niet snel Wellems monteren, maar misschien is het wel een idee om inderdaad zelf blokjes te frezen in de 'originele rubber' maat. Die Wellemsblokken stellen namelijk ook niets voor om te maken als je ook maar een beetje weet hoe een freesbank werkt. Dus zeg maar; Wellems in originele maat.
Heb hier nog van die originele rubbers liggen meen ik met beugels, heb een werkplaats ter beschikking momenteel. Als je interesse hebt kan ik dat ook wel voor je maken voor een symbolisch bedrag.
6
Algemeen / Re: Kopbouten!?!
« Laatste bericht door JBM Gepost op za, 16 nov 2019, 11:10:24 »
jep zijn rekbouten. Als je de oude gaat hergebruiken is kop binnen een jaar weer lek.
Dit heb ik namelijk ooit al eens meegemaakt bij een AAV blok destijds van mijn ouders. Die monteur had achteraf gewoon de oude rekbouten gebruikt. Het is misschien ook een optie om de kop te laten vlakken. Kan nooit kwaad.

Zoek even de juiste momenten op ook, en er is een bepaalde volgorde vanaf het midden uit.
7
Techniek / Re: Niet starten
« Laatste bericht door Erik39 Gepost op za, 16 nov 2019, 09:54:45 »
ja hij heeft voelbaar weer meer kw's onder de kap en beter starten , ook met de kou. -sturen-
8
Projecten / Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Laatste bericht door Audioholic Gepost op vr, 15 nov 2019, 22:45:17 »


3. Garageman had 'm eerst volgens de originele VAG specificaties afgesteld, maar dan liep de motor - in zijn woorden - als een natte krant. Vervolgens op gevoel en gehoor afgesteld. Rijdt op zich wel goed, maar loopt beetje hoog stationair, want anders slaat ie nu en dan zomaar af. Oorzaak en remedie weet ik (nog) niet  -dunno-

4. Auto is uitgelijnd. Rijdt in eerste instantie netjes rechtuit. Echter, na wat normaal genomen bochten trekt ie licht naar links. Als ik dan het stuur een korte harde ruk naar rechts geef, dan rijdt ie weer keurig rechtuit. Na volgende bochten is het weer mis, weer een korte ruk en het is weer goed  -gert-
Heb klacht gemeld bij het uitlijnbedrijf. Hun reactie: "Dat heb je nu eenmaal met dit type stuurhuizen".  -wtf-






3, welke fabriekswaarden?


4 , heb je wellemsblokken? zonee, wat ik heb gemerkt is dat de stabi schuift in de rubbers, en soms blijft "hangen" en niet terug schuift naar middenstand, immers schuift de stabi ook in de rubbers heen en weer want zo'n slimme ophanging is t nou ook niet...,, oplossing : stabi invetten , OF kunstof blokken/wellems als zijnde niet per ce caster corrigerend
9
Algemeen / Re: Kopbouten!?!
« Laatste bericht door Dest Gepost op vr, 15 nov 2019, 12:23:39 »
Altijd vervangen ,kost ook niet zo veel.
10
Algemeen / Re: Kopbouten!?!
« Laatste bericht door Gekke Gerrit Gepost op do, 14 nov 2019, 22:25:14 »
Altijd nieuwe gebruiken!
Pagina's: [1] 2 3 4 5 6 ... 10