Ik heb van 't weekend naast BBQ'en, zweten en relaxen, ook wat aan diesel 'tjoening' gedaan.
De dieselpomp moest volgens m'n schoonpa nog veel verder vervroegd worden: Met de koude startvervroeger erop liep ie inderdaad beter, en was de topsnelheid (125/130'ish) ook beter (ipv 120 met wind mee).
Dus donderdag de pomp gemarkeerd, gelost, en een stukje naar achter gedraaid (vroeger).. ZOdan,. daar komen de eerst 10 pk's!! Echt een enorm verschil! Als je gas geeft, gebeurd er ineens iets!
De pomp staat nu met z'n streepje nog steeds op 'later dan '0' '
Met deze eerste donderdag avond tjoening achter de rug, eerst maar eens een beetje relaxen: Tijd voor de BBQ. Met diezelfde BBQ m'n schoonvader richting Oosterbeek gelokt, en m de vraagbaak onder de neus geduwt: Diesel Tjoening werkt gewoon heel anders dan bij benzine motoren: niets geen graden verstelling, maar meten in millimeters op de pomp plunjer ofzoiets..
In iedergeval werd t duidelijk: De 'NUL' stelling op de pomp = Alles op de markeringen. Zie plaatje: Deze foto heb ik van het klaar liggende 1.4 blok genomen:
Van links naar rechts:
POMP (markering) - INLAAT - Riemdeksel
De pomp staat precies op BDP (of op '0' of weet ik veel hoe dat ik Diesel land heet).. Zie het rode streepje.