Morgen (vrijdag de 7e juli 2006) is het opnieuw APK-dag. De auto is nu een week over de APK datum heen, en ik hoop dat er niet nog meer dingen bij komen dan alleen de remleiding, die is al duur genoeg.
Ik heb een beetje rondgevraagd bij verschillende bandenboeren en autobedrijven, maar nieuwe banden op mijn lichtmetalen velgen gaat me minstens 200 euro kosten, dit moet dus nog maar even wachten, maar de velgen worden wel steeds schoner elke keer als ik ze was.
Ik heb 2 middeltjes gebruikt om alle vuil eraf te krijgen, Valma Velgenreiniger en Turtle Wax Extreme wheel cleaner (of zoiets) en de Turtle Wax werkt een stuk beter en gaat een stuk langer mee, een echte aanrader voor echt vieze velgen, nog 1 keer wassen en ik denk dat alle vuil die zich in de afgelopen 25 jaar heeft opgehoopt op de velgen er wel af zal zijn. Het enige wat dan over zal zijn zijn de stoeprandschades.
De directe plannen voor mijn auto zijn dus eerst de APK en dan de van binnenuit verstelbare buitenspiegels monteren.
De toekomstige plannen moet ik nog de juiste onderdelen voor zoeken, maar met mijn beperkte budget zal ik maar moeten wachten of ik tegen goedkope onderdelen aanloop.
De plannen zijn om het chassis wat stijver te maken met een veerpootbrug voor en een carterbeschermer en eventueel een veerpootbrug achter.
Ook wil ik hem iets verlagen (25mm) door er (versterkte) G40 veren onder te zetten eventueel met hulpveren achter.
De rijeigenschappen wil ik nog meer verbeteren door een Polo 2f GT/G40 achteras te plaatsen met remkrachtverdeler en de draagarmen voor door G40 draagarmen met uniballs. De voorremmen moeten vervangen worden door geventileerde remschijven en eventueel op de lange termijn de achterremmen door remschijven.
Het koelsysteem zal op termijn aangepakt worden door een grotere radiator te plaatsen (diesel, of een grotere immitatie) eventueel in combinatie met een sterkere ventilator, koudere thermostaat en een vroeger schakelende ventilatorschakelaar. Ook het toevoegen van een oliekoeler is nog mogelijk.
Het interieur is niet veel meer mee te doen, behalve een votex middenconsole (zo heet die toch?) met een voltmeter, oliedrukmeter en olietemperatuurmeter. Als ik ooit een in delen neerklapbare achterbank tegenkom, wil ik ook die erin zetten.
Als al deze dingen gedaan zijn word het misschien tijd om motorisch iets te gaan doen